Gå til innhold

Uff, INGEN rutiner overhodet...... Flere???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegull er 8 uker.

INGEN rutiner... Han sover nå og da, dag eller natt... Og amminga er verre! Han spiser med alt fra en halvtime til 6 timers mellomrom!!

Hva skal jeg gjøre?? Er dette normalt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jada det er helt normalt:) Jeg har nå vågd med ut på å få inn rutine på legging om kvelden. Men ammingen har jeg absolutt ikke rutine på. Og hun er 3 mnd!

Når han er ca 3 mnd kan du forsøke med litt leggerutiner, selv om de egentlig ikke merker noe til rutiner før de er næmere 4 mnd så er det jo greit for din del å begynne da. ¨

Ellers er det helt normalt å ikke ha rutiner enda:)

Skrevet

Akkurat det med leggingen er jo greit nok da, men det med amminga plager meg litt!

De sa jo på sykehuset (etter fødslen altså) at de skulle ha mat hver 3-4 time. Og syns alle er så flinke å amme hver 3 time! Venninner ser på klokka og sier " na skal han ha mat, 3 timer siden sist" og der sitter jeg og ammer i ett sett!!

Han viser tegn på at han vil ha mat, så suger han i 5 min og ferdig. Så vil hn ha igjen kanskje kvarter senere....Og noen ganger går det lenge mellom.

Han legger masse på seg, kan han få FOR MYE mat? Kan det også være skadelig??? Overvekt hos baby liksom???

Uff.....

Skrevet

Slapp av;) Det er NORMALT og IKKE ha rutiner før de er mye eldre;) (virker ofte som om "alle" må ha rutiner så tidlig, men det beste er å ikke stresse!) Og han kan ikke få for mye mat så lenge han bare får mm...La han spise så mye han vil, for når han begynner å bevege seg trenger han det ekstra valpefettet!

Skrevet

Åh, det er godt å høre :)

Ønsker flere innspill også, trenger å høre at alt er i orden her... Er ikke i noe barslegruppe eller no!

Skrevet

Hei!

det er helt i orden, jeg har det slik med begge mine. De spiser seg opp og så sover de plutselig lenge.

Hvis barnet legger på seg og trives er det ikke du kan gjøre med det. Da har barnet det bra, legger det godt på seg løper de det av seg når de begynner å bevege seg.

Ikke bekymr deg du, det du har skrevet, beskriver meg også. Jeg begynte med grøt på førstemann 4 mnd og kommer til å gjøre det denne gangen også. Først da ble det rutine, for hun begynte å sove hele natten, da grøten ble gitt om kvelden.

Skrevet

Hvis d er noe trøst, frøkna mi er 3,5 mnd nå og hver dag er forskjellig her hos oss, mer el mindre.. Idag f.eks sovnet hun kl 23 for natta, mens igår sovna hun kl 02:) Også matingen er ulik fra dag til dag, og hun er flaskebarn til og med! Man må nok bare akseptere at disse små ikke har noe behov/ ikke skjønner no av rutiner før de blir litt større, selv om vi voksne aldri så mye ønsker oss d fra fødselen av;)

Skrevet

Helt enig med alle de andre, IKKE stress med rutiner ennå. Kos deg med babyen og gi blaffen i hva "alle" andre ser ut til å gjøre. Tror det er ytterst få som kun ammer hver 3. time de første månedene. Jenta mi er 5.5 mnd, og hender hun vil ha mat etter to timer kanskje en gang i døgnet ennå, men de første ørti ukene kunne jeg sitte 6 timer i strekk å amme. Det går seg til. Men ingen rutiner med oss da hun var tre måneder, ikke så veldig faste rutiner her nå heller for den saks skyld, men hun sovner ca halv ni om kvelden nå, og forhåpentligvis sju-halv åtte innen ett par uker.

Skrevet

min er 5 mnd, har rutine på kveldstellet da. Han får grøt og så middag. den får han også fast kommer litt an på om han sover først eller etter. men sånn ca tid iallefall.

Men rutine på amming trur jeg aldri har hatt med noen av mine 3 barn :) Ammer bare når jeg føler det passer inn likssom.

Og da han var 8 uker hadde jeg iallfall ikke noe rutine på noe som helst :) Ikke før han ble 3 mnd det. Da kom kveldsrutinene inn. Men ikke før :)

Så dette går seg til skal du se :)

Skrevet

vil bare tilføye før han ble 8 uker så gjorde jeg ikke noe annet enn å amme følte jeg. 8-12 uker kunne det gå 2t i mellom, men absolutt ikke noe fast opplegg da heller.

Nå kan det nok gå 3 timer før han får pupp ja, men jeg følger ikke med på klokka når det var sist jeg ammer.

Så det må du ikke ta så veldig alvorlig :)

Skrevet

Min er 10 uker, vi har lite rutiner. Jeg fikk det mye bedre da jeg for 3 uker siden sluttet å se på klokka. Følger med på mini om hun virker sulten og da får hun mat. Noen ganger spiser hun mer og andre mindre. Leste et sted at de også blir bare tørste, mao tar de seg en sup med for-melk som er mindre fet. Syns det hørtes rimelig ut.

Jeg følger henne og ser mindre på klokka. Min lille 10 ukers erfaring er at mye ikke er som jeg trodde. Amming i hytt og pine, og ikke sover snuppa mer enn bare heeeelt nødvendig heller.

Skrevet

Tja, min er 3,5 mnd, og her er det også dårlig med rutiner... I alle fall på dagen. Om natten sover han greit, våkner når han er sulten, og sovner igjen etterpå. Vi prøver å få ham til å sove mer på dagtid nå, for han blir så trøtt og grinete, men å få til faste tider ser håpløst ut foreløbig. Et regime med leggetid kl 20 hver kveld kan vi bare drømme om...! Vi samsover, så han legger seg ikke før vi legger oss. Prøver vi å legge ham tidligere, varer det maks en halvtime før han begynner å grine...

Skrevet

Å så deilig å lese om alle uten rutiner :) HeHe

Vi samsover også, men legger han av og til tidligere enn meg, og dte går greit av og til :P

De siste dagene har vært nydelige, han har sovet hele natta (kun våkna for mat) og heleformiddagen!!

Får vaska huset og klær og myyye tid på PCen :)

Men får vel nyte det så lenge det varer da. For det har ikke lltid vært sånn-

Men etter å ha lest her, kommer jeg ikke til å bli lei meg når han endrer mønster IGJEN :P

Skrevet

vi har fått leggerutiner=) snuppa er6 uker og legger seg ca 22 tiden. pleier å sove mellom 6 og 9 timer da. men de siste nettene har hun sovet mindre, sovet litt dårlig tror eg, hun er blitt forkjølet, kvekker av at hun selv hoster i søvne å da griner hun. men håper det går snart over.. ikke kjekt å ikke kunne hjelpe. men ellers har vi ikke noe særlig rutiner, bortsett fra at hun får mat ca hver 3 time, og sover ikke mer en 2-3 timer samenhengende på dagen. så prøver å innføre litt og litt, er tidlig ennå, men mener at det skader ikke for noens del om vi får dt til=)

Skrevet

Trodde ikke det fantes noe som het rutiner før babyen blir ihvertfall 3,5 mnd.... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...