Gå til innhold

Hvis du skulle kalle opp barnet ditt etter en favoritt person....

Anbefalte innlegg

Hva ville du kalt dem og hvorfor ?

Ps. Jeg tenker ikke at du trenger å like navnet men bare at du føler den personen hadde det vært en ære å få kalle opp barnet etter.

Jeg kan begynne:

Jenta ville jeg kalt LORENTZE etter en pasient jeg hadde en gang som er den beste damen jeg har kjent. Hun hadde så mye bra egenskaper at det å oppkalle henne kunne jeg gladlig gjort selv om navnet i seg selv ikke er så fint.

Gutten ville jeg kalt GUNNAR etter min farfar som jeg forgudet (tenkte faktisk på å bruke det men slo det fra oss tidlig da jeg ikke liker navnet noe særlig).

Fortsetter under...

En foregangskvinne - og her er det mange å ta av, men jeg tror jeg velger MARIE CURIE. Marie er jo faktisk utrolig fint, men brukt opp av venner.

Gutt, mange å ta av her også: MARTIN LUTHER KING jr. er en sterk kandidat. Martin er fint, men litt kjedelig.

Det ville utvilsomt blitt Elisabeth etter min fantastiske tidligere lærer, makan til rå dame har jeg aldri møtt i hele mitt liv. Har faktisk vurdert Elisabeth som navn nummer to om jeg får en jente en gang...

Ellers er jeg svak for mellomnavnet til mormor, Kristine, som min kjære mormor heter. Kunne gjerne tenke meg å bruke det navnet som et andre fornavn også, i grunn.. Verdens flotteste dame. Første fornavnet hennes er hun ikke så glad i selv, selv om jeg synes det er veldig vakkert (dog ikke noe jeg selv kunne brukt, tror jeg...). Ellers har jeg gjerne lyst til å oppkalle etter min fantastisk kjære morfar, men han har såpass spesielt navn at jeg ikke ønsker å legge det ut :-)

Milla og Teo er på en måte oppkalt. Milla etter ei venninne som har betydd kjempe mye for meg som het Kamilla, hun døde av kreft et par uker etter Milla ble født. Teo er oppkalt etter mannens avdøde bestefar Teodor.

Skulle jeg oppkalt igjen måtte det ha blitt etter min bestemor som het Maria og som døde når jeg var liten. Hun var visstnok et fantastisk menneske som oppdro 10 barn alene. Selv om jeg syns Maria er veldig fint valgte vi å bruke noe helt annet på minstemann. Føler Maria og Milla blir for likt og vi fant ikke noen andre familienavn vi likte like godt som Milla og Teo.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...