Gå til innhold

Julius og Matteus?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Før tenkte jeg at Matteus var alt for bibelsk men det syntes jeg om Noah, Isak og David også. Jeg tenker ikke det om de navnene lenger og etter å ha smakt litt på Matteus liker jeg det godt. Jeg liker Ma-navn som jeg kaller det (navn som begynner med den stavelsen) men det er stilig at ikke er så mye brukt.

Julius er fortsatt litt apen i dyreparken i kristiansand men samtidig er selve navnet stilig i seg selv.

Mitt tantebarn, en meget skjønn krabat selvsagt, heter Matteus. Skal innrømme at jeg brukte litt tid på å venne meg til det, syntes det var veldig bibelsk og litt "pompøst" om du skjønner hva jeg mener? Nå har jeg imidlertid vent meg til det og synes han kler det, selv om jeg fremdeles ikke ville valgt det navnet selv.

Og det var et klart svar fra meg gitt... ;D

Annonse

Annonse

Julius er et herligt navn!!!! Har vurdert det selv t min gutt men ble nedstemt av mannen.

Syns ikke det gj;r noe om apen heter det,d samme med Emil,Elias,Teodor,Linus,Frida osv...bedre forbinde navn til barnetv enn eks en person du ikkje liker.

Dessuten s forme jo den fine ungen t navnet og da tenker du pa den herlige bebien istede far apen sa klart....Sa lenge du selv syns d er fint.

Julius er et herligt navn!!!! Har vurdert det selv t min gutt men ble nedstemt av mannen.

Syns ikke det gj;r noe om apen heter det,d samme med Emil,Elias,Teodor,Linus,Frida osv...bedre forbinde navn til barnetv enn eks en person du ikkje liker.

Dessuten s forme jo den fine ungen t navnet og da tenker du pa den herlige bebien istede far apen sa klart....Sa lenge du selv syns d er fint.

Tenker også på sjimpansen Julius i Kristiansand, ja. Men barn som vokser opp i dag har ikke det samme forholdet til ape-Julius som vi har, så den linken kommer kanskje til å forsvinne etterhvert. Men jeg må innrømme at jeg synes Julius er et litt rampete navn.

Matteus/Matheus synes jeg er veldig bibelsk, og jeg er ikke så glad i de bibelske navnene.

Julius er helt greit. Men for min generasjon som er vokst opp med "Julius som alle vil se" så er det nok ett apenavn om en kan si det sånn.

Matteus- jeg er glad i Ma- navn, men Matteus har jeg aldri likt noe særlig. Da er Matias og Mats mye finere.

Lykke til med navnesmaken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...