Anonym bruker Skrevet 26. januar 2009 #1 Skrevet 26. januar 2009 Jeg har full os, fult lån og stipend, stønad til barnetilsyn, barnetrygd med småbarnstilleg.. ingen bidrag, bf betaler barnehagen...
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2009 #2 Skrevet 27. januar 2009 Mener det teller med hvis du søker med dagens dato, men ikke hvis du søker på forrige års likning, samme gjelder vel bidraget tror jeg, og muligens barnetrygden (hvertfall det jeg fikk beskjed om).
winneboo Skrevet 27. januar 2009 #3 Skrevet 27. januar 2009 Teller kun dersom du velger dagens inntekt. Da teller alt du får inn på konto. Velger du fjorårets ligning så teller kun skattbar inntekt.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2009 #4 Skrevet 28. januar 2009 Men kan man selv velge dette da? Det høres jo ikke logisk ut for meg. Dersom jeg beregner etter fjoråretsligning vil jeg få bostøtte, og dersom jeg beregner etter dagens inntekt vil jeg ikke få... Da vil jeg jo selvsagt at de bruker ligningen. Dette kan jo ikke stemme helt?
winneboo Skrevet 28. januar 2009 #5 Skrevet 28. januar 2009 Det er klart logisk det De som f.eks var i full jobb i siste ligning, men som kanskje er blitt arbeidsledige vil jo dra nytte av å velge dagens inntekt. Jeg fikk bostøtte halve 2008 selv om jeg jobbet fulltid å var langt over grensa, men siden jeg tjente dårlig året før(hadde kun OS) så fikk jeg alikevel 3500 kr i bostøtte. Men nå som jeg er student får jeg ingenting Siden studielån regnes som inntekt. Å jeg har fått avslag på forrige ligning siden jeg da var i full jobb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå