Gå til innhold

Noen her som hører til / kjenner til filadelfia menigheten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som kan fortelle litt om den?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veeel, vi dro på noen samlinger for tull da vi var fjortiser, de preket om Jesus og bibelen og ropte Halleluja! og kastet seg ned på gulvet i bønn. Så og si bare gamle mennesker der. Også hender det at de har loppemarked. De er pinsevenner.

Skrevet

filadelfia? er ikke det en smøreost? *klø seg i hodet* er helt lost jeg nå!

Skrevet

Det er en hal haug med menigheter som heter Filadelfia. Det er ikke bare pinsemenigheter som heter Filadelfia. Du må si hvilken konkret menighet og i hvilken by du mener for å få svar på spørsmålet ditt.

Skrevet

Har bare vært der et par ganger for noen år siden. Egil Svartdal var pastor der i mange år. De har et stooor arbeid for ungdom og ungevoksne.

Skrevet

Hva vil du vite? Jeg har bekjente som hører til filadelfiamenigheten i Oslo... jeg er ingen tilhenger for å si det mildt... så hvis du vil ha objektiv og vitenskapelig info - så er nok ikke jeg den rette - da mine kunnskaper er sterkt knyttet til de personene jeg vet om:)

Skrevet

Jeg vil gjerne høre dine erfaringer anonym 21:48.

Skrevet

det kommer litt an på hva du lurer på..

En av mine beste venner går der. Det regnes for å være en veldig bra Pinsemenighet. Egil Svartdal var pastor der, De har bra arbeid på mange områder.

Hvis du lurer på noe spesielt får du spørre om det.

Skrevet

jeg lurer på om de har spesielle regler de må leve etter ,som feks .ingen tv ,feirer de jul ,har barna det veldig strengt osv....

Skrevet

er det noen trossamfunn/religioner som følger noen regler idag da?

Er det ikke bare en masse vås om "personlig kristen" "bare jeg er snill og god er det nok for gud" osv??

Skrevet

Jehovas vitne har regler feks : ingen blodoverføring,de feirer ikke jul,påske,bursdager osv.....

Skrevet

Hva er vitsen med å bli medlem noe sted hvis du ikke vil følge noen regler?

Skrevet

sant :)

det visste jeg egentlig.

Skrevet

Det er en veldig fin menighet. Bra møter, fin lovsang og samlinger for alle aldere. Det stilles ingen krav til deg som person. Man kommer som man er og uansett hvordan liv man lever eller har levd. Det er jo det som er så flott med kristendommen. Du er du og du duger hehehe :)

Skrevet

De har ikke regler på samme måte som hos læstadianerne for eksempel når det kommer til tv, musikk, dans o.l. De har gjerne mye aktiviteter for barn og ungdom - spesielt når det kommer til dansegrupper og musikk. Samtidig vektlegges hva som er galt og hva som er rett. Sex før ekteskap og homofili er blant de tingene som er galt, og homofili kan kureres gjennom bønn. Det er nok mange som har det bra i disse filadelfiamenighetene, men det er kun en måte man skal leve på - og det er ikke slik at one size fits all når det kommer til mennesker. Så for de som passer inn i formen - så er det nok en positiv opplevelse - og for dem som skiller seg ut - så er nok det ganske hardt da man som regel er ganske sammensveiset i menigheten.

Skrevet

Selvfølgelig stilles det krav til deg som medlem av menigheten... det er der jeg synes filadelfiamenigheten er en versting - den forkynner gjerne ubetinget kjærlighet - og at man skal hjelpe andre. Men sjelden har jeg hørt slike rasistiske utsagn som jeg har fått høre av filadelfiamedlemmer som gjerne har vært i fattige land i regi av bibelskoler... Det samme med venner som har valgt å flytte sammen med kjærestene sine for å bli samboere FØR de gifter seg - de mister alle verv de måtte ha hatt i menighetene... Så det stilles krav... noe annet ville vært rart. "Du er du og du duger - men vi er best så vi ber for deg så du kan bli slik som oss og se Jesus slik vi ser han" - det er slik jeg oppfatter det.

Skrevet

Obs,

enkelte pinsemenigheter har jo vært litt sære da, dere husker vel Knutby..? Og han opprørslederen i Kongo er pinsemenighetspastor. Pinsevennene har sansen for karismatiske og sterke ledere tydeligvis...?

Skrevet

Noen seriøse fakta;

Les mere her;

http://www.filadelfia.no/

Vil du vite enda mer, meld deg på et slikt kurs;

http://www.alpha.filadelfia.no/

Alphakurs - er et introduksjonskurs til hva troen på Jesus egentlig bygger på. Alphakurset presenterer kjernen i den kristne tro. Gennom kurset får du blant annet undervisning i temaer som "Hvem er Jesus?" ,"Hvorfor døde Jesus?", "Hvordan kan jeg vite at jeg tror?", "Hvordan stå imot det onde?" og "Helbreder Gud i dag?".

Skrevet

bestevenninnen min er med der, men hun går sjelden på møter - men var med i kor osv da hun var mindre.

Hun lever som alle andre, det er ingen sekt! Hun er personlig kristen, men ingen fanatiker, jeg er ateist og hennes beste venninne....

hun ble gravid som 18 åring, på en hyttetur, og har vært alenemor i 13 år...var aldri sammen med pappan... selvsagt ikke populært med en gang i heiemet, men ikke noe stort problem :))

de feirer jul og alt annet som alle andre!!!!

Skrevet

Jeg vil bare komme med en kommentar at det man ser gjennom deres egne sider er det de ønsker skal komme til uttrykk... man vil aldri få fulle og hele sannheter ut fra nettsider som er grundig komponert av dyktige kommunikatører. Jeg sier på ingen måte at filadelfiamenigheten er "farlig" osv. - jeg kjenner mange som er med der. Men som i mange andre trossamfunn legges det stor vekt på å følge Bibelen og leve i henhold til den. og der er en streng tolkning av det som står der. For noen fungerer dette fint - for andre gjør det ikke. Når man skal finne ut fakta om noe så bør man både lete på menighetens egen side, men man bør også lese seg opp på vitenskapelige artikler som har gått grundig til verks. Det er mye fin fasadebygging blant de karismatiske menighetene...

Skrevet

haha må du ha kurs for å vite at du tror, så skal du kanskje bare la være??

Og introduksjonskurs til den kristne lære liksom!! Er det bare dere som er kristne eller??

Trenger ikke noe kurs, du kan sette deg og lese Bibelen - der er den kristne lære!

Skrevet

Takk for svar alle sammen ..

Jeg spurte pga at en jeg har blitt kjent med sa hun var medlem der og da må jeg innrømme at jeg ble litt skepisk .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...