Gå til innhold

10mndr og i barnehagen hver dag

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det synes jeg ingen har noenting med. Det kan være mange årsaker til at barnet bør være i barnehage. Tiltak fra BV, sykdom blant foreldrene (også psykisk sykdom som kan være vanskelig å se), kanskje mor holder på med jobbsøking hele dagen, kanskje far må bruke av permisjonen sin til å pusse opp.. Vi trenger ikke å være enig i prioriteringen, men skal likevel ikke dømme andre mennesker.

Dessverre har jeg erfart fra kolleger de fleste plasser jeg har vært at foreldre blir baksnakket om de sender barna i barnehagen når de selv er hjemme. Foreldrene betaler for bhg, og vi som jobber i barnehagen får lønn for å gi barna et best mulig pedagogisk tilbud når de er der. That`s it.

Av egen erfaring vett jeg at det å sende et barn i barnehagen i så ung alder gir mye savn til mor å far...- men det er ikke en dum ting... Min lille er nå 1 år og jeg eg selv hjemme- sykemeldt med bekkenløsning, venter barn 2. Å da barnet kommer hjem passer jeg på at vi har masse leketid sammen og at vi - er der :) Jeg tror det er sunt for barn å være i barnehagen- de lærer å dele, å være med andre barn og ikke blir slike mamma og pappadalter... :) Det hender selvsagt at jeg noen dager har henne hjemme... I romjulen hadde jeg henne hjemme, fordi jeg selv ønsket å ha henne her da... men det var mange barn i barnehagen der jeg bor.. så.. :)

Dessuten lærer han/hun rutiner det er jo veldig bra for barnet. Å dere har jo helgen sammen... ikke noe galt i å ha barnet i barnehage... men.. kan jo selvsagt ha barnet litt hjemme og.. med tanke på at det er så lite enda.. og knytter enda bånn til sine nærmeste.. :)

Viss papaen har perm syntes eg de er helt IDIOTISK å sende ungen i bhg, og så vere hjemme selv, viss han ikke er i stand til å ta seg av han burde han ikke ha noe perm.

kanskje moren ikke er i stand heller til å ta seg av ungen..

ikke godt å vite.

barnet burde jo vere hjemme med foreldrene får de føsrt har valgt å få ett barn..

Der er virkelig mange som ikke burde fått barn..

Annonse

Er slettes ikke imot å ha barna i barnehagen,selv ikke de veldig små.

Forstår at man ikke alltid kan velge selv,men disse valgte selv.

Kortere dager hadde jeg vært helt enig i.

Det er ikke mitt barn,heldigvis.

Vet at barnet får god omsorg i barnehagen og ikke lider noen nød,men synes som menneske det er trist med ALLE barn som går unødig mye i barnehagen. Da mener jeg også de store som står utenfor døren kl 07. og blir hentet akkurat tidsnok til at foreldrene ikke får bot.

Aldri noen ekstra fri dager. Og selv med oppussing som den ene her tok som eksempel forhindrer vel ikke foreldrene til å ha noen ekstra timer med barna sine innimellom???

Ja det snakkes om de foreldre som bort prioriterer barna sine og det fordi personalet synes forferdelig synd på de som er gjengangere.

Kjenner noen som hadde datra i bhg fra hun var 7-8 mnd, hver dag. Selv om far var i permisjon, hadde ferie, hun var i permisjon og var sykmeldt... Men sånn måtte de gjøre det for å komme gjennom dagene. AV FLERE ÅRSAKER SOM DU IKKE HAR NOE MED.

Kan du ikke heller snakke med ped.leder el. foreldrene selv?

Ikke for å dømme noen, men det er tydlig at du reagerer på noe og svaret kan du ikke finne på denne siden.

Lykke til med å finne ut av årsaken! Det er da flott at de ansatte bryr seg om barnas ve og vel!

Skjønner egentlig godt at du reagerer litt, jeg. Synes ikke det er helt greit ut fra det du skriver, selv om jeg forstår at det kan være noen grunner som ligger bak. Jeg lurer også på hvorfor man da får barn, hvis man ikke får til å være mer sammen med dem de første levemånedene.

Barnet er viktigere enn foreldrenes "grunner", synes nå jeg.

En annen ting: Hvis mor er arbeidsledig, får hun trekk i dagpengene hvis hun er hjemme med barn. Det høres jo HELT sykt ut, men slik er det faktisk. For når man får dagpenger, da får man penger fordi man stiller seg til full disposisjon for arbeidsmarkedet. Hvis man sier: jamen jeg har et lite barn jeg må ta meg av..." da sier Nav: "Da er ikke du reellt arbeidssøkende, og du får ikke dagpenger for de dagene du har omsorg for barn." Så man skal skaffe seg barnevakt for å være arbeidsledig , må vite. Hurra for Norge!

Dagpenger er jo en "erstatning" for lønn man ikke får fordi man har mistet jobben. Hvis man uansett skulle være hjemme med barn, kunne man jo ikke jobbet, og skal heller ikke ha dagpenger. Syns ikke den regelen er så teit.

Men poenget er jo at man må ha MULIGHET for barnepass, slik at man kan ta jobb på kort varsel, man er vel ikke nødt til å ha barnet i barnehagen hver dag eller lange dager?

Annonse

• 2 uker senere...

Jeg har er i perm enda og jeg har gutten min på 10 mnd i bhg hver dag. Dette fordi jeg fikk tilbud om bhg plass, men da måtte han bruke den. Jeg vet at jeg trenger plass fra og med høsten ihvertfall og siden det er dårlig bhg dekning her så gadd jeg ikke takke nei. Jeg må legge til at han er der hver dag siden han nettopp har startet der, men han er ikke der mer en 3-4 timer om dagen!

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...