Gå til innhold

virkelig farlig og uansvarlig å kjøre over fjellet til bergen nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen skal over i morgen for å gjøre en jobb, hjem igjen på torsdag. Lurte på om jeg villle være med som en liten tur. Spurte mamma om hun kunne være med ungene og hun sa ja. Men like etterpå ringte hun og var heeelt hysterisk. Hadde da diskutert dette med pappa, og funnet ut at dt var alt for farlig å kjøre over fjellet nå. De hadde diskutert lenge, og pappa sa at dersom hun sa ja til å passe ungene så fikk hun ikke lov å ta bilen hit, da ble det bussen, og hun skulle virkelig få kjenne hvor vondt hun får i kroppen når det skjer noe med oss på fjellet!! Er det mulig???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg vet ikke hvordan værmeldinger er for tiden og så kommer det jo an på hvor dere bor, men jeg tror da ikke det skal være sååååååå farlig å kjøre fjelloverganger nå. På de fleste mest trafikkerte overgangene er det jo godt brøyta og skulle det bli dårlig vær kjører de kolonne ganske kjapt =))

Har selv kjørt/vært med mye fjelloverganger på vinteren, øst-vest, og har aldri vært med på kolonnekjøring enda...

Skrevet

hvilken fjellovergang er det snakk om? hardangervidda? hemsedalsfjellet? filefjell?

Skrevet

Om veiene er åpne er det ikke noe problem. Ha varme fjellklær inni bilen, soveposer, mat og varm drikke på termos i alle tilfeller. Lading på mobilen og full tank før fjellet. Hemsedal er oftest greiest om den er åpen, det er den korteste overgangen! Vennlig hilsen erfaren fjellkrysser ;)

Skrevet

Så lenge dere er erfarne sjåfører og bilen er trygg, så synes jeg at din far overreagerer noe helt ekstremt.

Skrevet

Det er å sjekke værmeldingen for den fjellovergangen dere skal over, og kjøre etter forholdene. Så lenge den ikke er stengt er forholdene bra nok til å ferdes.

Hvordan skulle det gått med oss som bor på andre siden av fjellet, og må over det inni mellom.. Da hadde vi vært isolert store deler av vinterhalvåret.

Skrevet

Skulle kjøre den veien med den lange lystunnelen.. I helt ny leiebil. Men neida. Nå har mannen satt ut på langtur alene.. God tur til han ihvertfall...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...