Gå til innhold

Noen som har erfaring med Brio Sing?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var og så på vogner i dag og falt litt for Brio Sing. Men hun i butikken hadde ikke så greie på vognene, så hun kunne ikke si noe annet enn det jeg ser selv. Er det noen av dere som kjenner til denne?

Vi har sett på Maxi-Cosi Muri også, og den virket også veldig hendig. Liker at det er 4 hjul, men at de forreste er svingbare når man ønsker det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi sto også mellom disse to, og hadde med oss vår toåring som "prøvebarn" ettersom det var til vår sju måneder gamle gutt vi skulle ha vogn. Vi endte opp med Brio Sing fordi den hadde lengst sete, eller setet er kanskje like langt men festet til kalesjen annerledes. På MaxiCosi stanget toåringen i kalesjen, på Brio hadde han ennå litt plass. Brio er også lettere i vekt og penere, mer stilren å se på :-) Jeg er kjempefornøyd! Den er på salg som duovogn hos Babyproffsen på Nordby for 3500,- SEK om du har mulighet til å reise dit... Ellers har vi en ubrukt babybag i brunt om du er intressert etterhvert :-)

Skrevet

Den er jo utrolig brei mellom bakhjulene. Ser nå en del i buttikken som triller inni det som er av hjørner. Det hadde veid tungt negativt for min del.

Skrevet

søsteren min har den, og er ikke helt fornøyd. Det som hun syns er utrolig upraktisk med den, er at når det kommer litt snø, så er den umulig å trille. Det blir utrolig tungt, fordi hjulene fremme er så små. Hun bor i en by på Vestlandet, så det er ikke snakk om 1 m snø på landeveier, det er snakk om 10 cm på asfalt...

I tillegg til det er bagen veldig lav, noe jeg syns er ubehagelig.

Skrevet

Likte vogna kjempegod (på vår og sommer), barnet satt og sov godt i den, god plass i sportsdelen, den er lett og kjempegod å trille.

Minus er at den er lite lun på kalde dager pga liten kalesje og så er den veldig brei ved bakhjulene, litt problemer i tange butikker.

For meg er det en perfekt vår og sommer vogn, men på kalde høstdager og vinteren bruker jeg en annen vogn.

Har kun hatt den som spotsvogn, så kan ikke uttale meg om bagen!

Skrevet

Hei!

Har ingen erfaring som i at jeg har hatt vogna, men har lest mange "brukererfaringer" på svenske sider - og de er veldig positive! Vi vurderte også denne, fordi var har lyst på en vogn med svingbare forhjul. Det som gjorde at vi slo den fra oss var stort sett at den er veldig åpen. Kalesjen har en vinkel på 90% (altså ikke lent litt frem som på de fleste vogner, noe som ble enda tydeligere med sportsdelen på), og trekket over baggen går ca 2 cm opp langs kalesjen. Dermed får du en svær åpning som vinden kan blåse rett inn i.. Iom at vi bor på vestlandet her det en 5 dager snø i året har ikke det noe å si for mitt valg, men vind - det har vi MYE av.

Ble introdusert for Brio Joy i butikken, og den hadde alt det vi likte med Sing'en, og alt vi ikke likte var forbedret. Tipper vi går for denne :) Er ikke mulig å få ny, da den kom i høst.. Men vi fant den på tilbud til ca 4000, og betaler kun 200 for å ta den med oss til Norge (fra England).

Skrevet

Vi har den og jeg har vært veldig fornøyd. Jeg liker at det er åpen kalesje,selv om vi bor i trøndelag. Til vanlig får hun mye frisk luft og blir et ruskevær henger jeg bare et teppe forran. At hjulene ikke funker på snø er bare tull. Det funker fint når de bare er låst. :)

Det jeg ikke liker er at det ikke er noe særlig demping i vogna og at det ikke finnes noe særlig tilbehør. Hadde eg valgt igjen ville jeg hatt Quinny eller Bugaboo.

Skrevet

Hei!

Jeg hadde en brio sing til min sønn. Det er en god vogn, men hadde noen mangler. Jeg hadde bare sporsvogna, ikke baggen. Vogna ble i hovedsak brukt som shopping-vogn. Jeg hadde en brio kombi som ble brukt fra starten av. Da tass ville sitte opp i vogna synes jeg at kombivogna var litt for stor for han, han satt ikke noe godt, og ble bare hengende til siden på en måte. Kombien tar utrolig mye plass i bilen og er tung å trille. Kjøpte derfor sing, der tass satt skikkelig godt. Den er lett å trille, er lett å legge sammen, lett å løfte og tar liten plass i bilen, og i gangen siden den kan settes oppetter veggen. Også har den et gøyalt utseende da.

Problemene med sing er at, for vår del, som har en gutt som har litt vansker med å sovne i vogn, ikke klarte å sovne på grunn av den lille hetta og at hele sittedelen blir lagt ned. Det er liten plass i den, selv om vi hadde plass til en oderwalderpose og en da 8 mnd tass.Men synes han ble litt lang for vogna i en alder av 16 mnd. Den er ikke lun akkurat. Bakhjulene står langt fra hverandre, det tar en stund før man venner seg til det uten å dulte bort i alt. Det er heller ikke så god demping.

På asfalt er vogna en drøm å trille. På slapseføre er den litt tung synes jeg.

Jeg solgte denne vogna og kjøpte en teutonia mistral S. Denne er alt jeg kunne ønske meg, med svingbare framhjul, god sittedel, ryggen kan legges helt ned, lun og god hette, godt stormtrekk, kan bytte kjøreretning... Det eneste med denne vogna er at den er litt stor i bilen.

Kommer jo litt an på hvilke bruk dere hadde tenkt dere, og som en vogn nr 2 er den helt suveren. Jeg hadde nok beholdt den om ikke kombien måtte i barnehagen. Men da hadde jeg ikke hatt teutoniaen da. Jeg ville tenkt meg godt om hvis du "bare" skal ha en vogn.

Ønsker deg lykke til med vognvalg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...