Gå til innhold

Redd for MA igjen

pinjo

Anbefalte innlegg

Er nå gravid 6+0, men fikk selvsagt brun utflod i går, ingen store mengder, men blir kjemperedd... Hadde en MA i høst, og gikk da laaaang tid før jeg fant ut at noe var galt. Hadde også da brun utflod ca rundt uke 6 men fikk høre at dette kan være normalt, og slo meg til ro med det...Uke 12 tok jeg ul og da var den lille spiren gått til grunne for lenge siden.

Har målt hcg i dag, og ny måling om tre dager så får vi se...

Legen sier at veldig mange blør og at det er normalt, men jeg frykter det verst...og håper det beste

Fortsetter under...

Kjære deg, skjønner deg så godt..! Hadde en MA i uke 12 i mai, fosteret gikk til grunne i uke 8. Nå er jeg i uke 8+1, og er kjempenervøs... Har ikke hatt blødninger ennå, men er redd for det. For meg er oppfølging med ulralyd alfa omega for å holde nervene noenlunde under kontroll, så den første hadde jeg for 2 uker siden, neste har jeg i morgen.

Har opplevd at blødning kan ha alle mulige årsaker, fra abort til liten blødning i morkaken, hvilket var tilfelle da jeg gikk gravid med sønnen min, som nå er 6 år. Da blødde jeg fra uke 12 til 15. Så det kan gå bra også, men stressende er det!!!

Vet at de er vriene med å gi tidlig ultralyd dersom man ikke har mistet flere ganger, men det kan jo hende det er lettere der du bor?

Uansett - krysser fingrene for deg!!!!

Så bra at du har fått målt hcg- Håper den viser stigende form på deg!! Jeg har også hatt en ma. Dat var jeg i uke 11 og spiren hadde sluttet å vokse for lengst! Da jeg ble gravid igjen 6 mnd senere, pratet jeg med legesekretæren og ba om en tidlig ultralyd. Jeg sa at jeg hadde samme følelsen for svangerskapet som sist, og at jeg aldri i verden kom til å orke å gå til ordinære ultralyd uten å vite at den lille lever. Legen ordnet time med en gang. Tror det er viktig å fortelle detaljert, at det er en kjempebelastning som gjør at man ikke klarer å tenke på annet. Nå endte min graviditet i sa, men jeg vet i hvert fall at jeg har en lege som følger meg opp, hvis jeg skal være så heldig å bli gravid igjen....

Jeg hadde forøvrig ingen tidlige tegn på at noe var galt da jeg hadde ma, bare lite symptomer, men det er jo også normalt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...