Gå til innhold

Dere som har hund ....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en kjempegod og stor hund som er veldig glad i jenta vår på 3mnd..... så glad at han helst ville ha sleiket henne i ansiktet og på hendene MYE, dersom han hadde fått lov....

Syns det er litt fælt å dytte han unna når han bare skal være snill, men kan jo umulig være bra for lillejenta å få bakterier fra munnen hans?! Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei,har en hund som er veldig glad i å sleike jeg også...jeg involverer han mye med babyen..når jeg mater henne ligger han rett ved siden av, osv.men når det kommer til å sleike på babyen sier jeg "nei" rett i det jeg skjønner han kommer til å stikke ut tungen sin ut for å sleike. og det skjønner han.Han får være med på alt,men grensen går ved sleiking.

Det burde jo gå an å innøve en kommando på dette?ikke vet jeg..

Men hundens tunge igjen er jo selvrensende da,så vet ikke om det er så farlig om han har vært borti litt med tungen sin?

Skrevet

Bissevovsen her i huset er også en sleiker. Ut med tunga konstant når hun skal kommunisere med oss voksne, eller folk som kommer på besøk. Kan godt sitte i ti minutter å slikke en mannlig venn på buksa...mmmmm:)

Men hun er ikke like interessert i å slikke på småen. Når hun kommer inn fra tur, eller det er lenge siden hun har sett han, så hender det hun gir han et enkelt slitt på bakhodet hans. Og det syns jeg er helt greit.

Vi lever jo med hund i hus, og vi koser og tar på henne hele tiden, tar på ting som hun har tatt eller ligget på, og praktisk umulig å drive å vakse hendene hver gang vi skal ta på småen. Så bakterieoverføring blir det uansett. Prøver å ikke tenkte så alt for mye på det.

Skrevet

Vi har to "hårete venner" hjemme som er moderat interessert i sin nye søster. Men vi prøver og unngå at de slikker henne på hender og ansikt, noe de allerede er vant med siden vi har mye unger på besøk i huset. Det er nok sjelden og aldri noen alvorlig følge av et hundekyss midt i fleisen, men vi vet jo som regel at den tunga har vært mange udelikate steder! Det er mye bakterier i en hunds munn som vi ikke er laget for.

Synes ikke man er fæl med hunden selv om de ikke får lov, de har ikke menneskets tankemåte og tror ikke de ser det på den måten. Lykke til iallefall :o)

Skrevet

Jeg stopper faktisk ikke hunden vår, men han har kanskje 2cm av tunga ute, og slikker forsiktig på kinnet. -For han er det en stor "tillitserklæring" å gjøre slik. Han er omplassert og det tok et år før han første gang slikket oss. Han gjør det sjelden og kun oss i familien!

Men hadde jeg hadde hatt en stor slikker hadde jeg stoppet han med et kort "ikke", med engang han hadde "tatt inn tunga", ville han får ros og fortsatt kos. Husk også ros når han hilser og ikke slikker!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...