Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

De under ett år skal jo helst ikke ha salt eller kumelk. Noen som har gode tips til hva man kan ha på skiva, uten sukker, melk eller salt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her går det i leverpostei, skinkeost og prim :) Og ja, jeg vet det er sukker i prim, hehe,,,

Skrevet

Den gule boksen med leverpostei med ansiktet på er uten melk og salt.

Skrevet

Takk for svar.

Å, er den det? Sjekket en gul boks i butikken, men det var den ferske, ikke den hermetiske. Kanskje den hermetiske er uten salt. Foreløpig bruker vi bare banan og avocado most sammen. Det har både d-vitamin, fett, proteiner, naturlig sukker og sikkert masse annet bra. Men må jo variere litt snart. Har nettopp begynt med brød, så vi har ikke kommet så langt ennå. Leverpostei neste:)

Skrevet

Det er mulig det er litt salt i den leverposteien, men vanskelig å komme helt bort fra salt, uansett er det så små mengder at det ikke har noe å si. Er jo salt i brød også.

Skrevet

Helt sikkert ikke krise med litt salt, men kjekt hvis noen har tips om pålegg uten:)

Skrevet

Det er vel forskjell på å unngå salt, sukker og melk helt kontra å bruke det med måte.

Kumelk gjelder ren ubehandlet kumelk. De kan jo fint få behandlet kumelk i saus, yoghurt o.l. Regelen er at er det behandlet 2 ganger, kan de spise det fra 8-9 mnd.

Sukker også, da. Alt med måte, ikke sant? Lag din egen aprikospuré, hvis du absolutt ikke vil ha en eneste dråpe sukker.

I spedbarnshåndboken står det foreslått: smøreost, leverpostei, bare smør eller feks most avocado.

Å lage ostesmørbrød er også populært (skive med smelta ost og oregano på).

Skrevet

vi begynte med smør uten salt. banan, avokado eller så smurte jeg et tynt lag med fruktmos på. det falt veldig i smak her!

Nå er mini 8 mnd og jeg snakket med helsesøster om hva jeg kunne ha på og hun sa at leverpostei, skinkeost,prim, kaviar osv.. kunne man bruke i den alderen. men kun et tynt lag da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...