Gå til innhold

Ryddeoppdragelse av 4-åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags konsekvenser får det for 4-åringene deres hvis de ikke rydder rommet sitt? Spesielt da etter å ha fått ny Prinsessefilm, fått lov å se på den FØR hun rydder rommet... (kanskje jeg er teit også.. hehe)

Da filmen var ferdig sa jeg at hun skulle rydde på rommet sitt før Drømmehagen, og da tok hun meg i hånda og lovte at det skulle hun... Nå har hun lukket døra inn der og det høres ikke akkurat ut som hun rydder... :S

Er det feil å nekte henne å se Drømmehagen.....? Synspunkter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, syns det er helt greit, men syns hun boer bli fortalt hva som blir konsekvensen hvis hun ikke rydder.

Skrevet

Siden Drømmehagen begynner om 20 minutter, hadde jeg banket på døren, gått inn og sagt at nå må du skyndte deg å rydde, det er 20 minutter til Drømmehagen begynner og hvis det ikke er ryddig til da, så får du ikke se... og så må du være konsekvent på det også. Neste gang sparer du nok filmen til etter at hun har ryddet.. ;) Ville vel kanskje banket på når det var 10 minutter igjen også og sagt at nå er det bare 10 minutter igjen - de glemmer seg jo fort bort i lekene istedetfor ryddingen..

Skrevet

Vi har klare regler om at romme skal ryddes føre han skal se barnetv. nå er han litt eldre enn din han er 6 år gammel og hans regler er at han skal ha gjort lekser og romme skal være ryddig føre barnetv..

Gjest elviramiranda
Skrevet

Det beste er å inngå avtaler PÅ FORHÅND, så hun vet den direkte konsekvensen av å ikke rydde. Blir jo også stor motivasjon i det... Unger rydder fort om de vet de får se noe på TV eller noe annet skjer etterpå.

Skrevet

Jeg advarte henne maange ganger, og nå kommer det ryddelyder fra rommet... Hehe. Her i huset skal enhver konsekvens forklares, det står ikke på det :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...