Gå til innhold

Mase/modnings-rier over tid, kan det påvirke babyen nagativt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt regelmessige kynnere siden torsdag nå, som regel hvert 10.-15.min, men i hele går var det hvert 5.min. Sov greit i natt, og i dag er det litt roligere igjen, men de kommer jevnt og trutt, uansett om jeg ligger flatt på sofaen eller er i aktivitet.. Tenkte som så at det er ikke så unormalt at livmora jobber litt når man er fjerdegangs, det er vel kroppen som forbereder seg.

Men så begynte jeg tenke på forrige gang, var nemlig helt likt da, gikk en uke med sånne maserier, og da jeg var på vanlig kontroll hos jordmor ville hun sjekke om de hadde noen effekt på meg. Det hadde de, jeg hadde 3 cm åpnin og var helt moden. Men hun var ikke helt fornøyd med pulsen til ungen så hun sendte meg videre til sykehuset for en ctg. Der var de helt enig med jordmor, ctg var ikke helt som den skulle og ungen virket litt slapp så de valgte å sette fødselen igang.

Så nå lurer jeg på da, kan det ha vært maseriene som påvirket ungen negativt, hun var forresten helt frisk da hun ble født. Jeg skal på kontroll med ultralyd på onsdag, så jeg hadde ikke tenkt foreta meg noe før det, men det er jo en del av å være gravid å engste seg for alt mulig da ;)

Noen som har opplevd lignende, har jeg noe å engste meg for, ungen sparker og spreller den altså, så det er ikke snakk om lite liv eller noe sånt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har vært plaget med kynnere i månedsvis, og nå den siste tiden vonde kynnere/masrier.

Har aldri hørt at det kan påvirke barnet negativt iallefall.

Men om du er bekymret så ringer du Føden og snakker med dem, det er alltid bedre å få snaket med noen - og det er derfor de er der. :-)

Jeg har vært på flere sånne scanninger ( måle hjertelyd og rier) den siste tia, og babyen har alltid hatt det utmerket, selvom jeg har hatt kynnere/sammentrekninger dag og natt nå i lang tid. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...