Makko med to små gutter Skrevet 26. januar 2009 #1 Skrevet 26. januar 2009 Nå må det sies at vi har en uttrolig grei gutt på 5.5mnd. Svangerskapet var et helvete, med spying, og det som hører til i starten, og sterk BL fra uke 22. Men fødsel gikk greit, BL forsvant med fostervannet og barseltida har gått knirkefritt. Gutten sover nå mer eller mindre gjennom natta, og griner kun når han skal legges. Resten av dagen smiler han og ler, og er også flink til å leke for seg selv :-) I går kom mannen min med forslag om vi ikke kunne prøve på en til!!!! Vi brukte jo nesten 1år før det klaffa med lillegutt, han argumenterte med at han ville ikke at det skulle bli for stort alderssprang mellom ungene. Er vel egentlig enig med det, men jeg tenker jo at det kanskje kan klaffe på første forsøk med neste mann (samtidig har jeg ikke fått mensen tilbake). Det som bekymrer meg mest er vel et nytt svangerskap (men det må jeg jo bare klare, for jeg vil jo ha fler!), og forholdet på jobb. Skal ut i jobb nå, men har jo lyst til å jobbe litt før jeg skal ut i en lang pause igjen... -har en jobb som krever mye kompetanse. Irriterer meg egentlig at det beste argumentet mitt med å vente er jobb.. -men samtidig har jeg brukt 7år på å komme dit jeg er (dvs var når jeg gikk ut i permisjon). Dere som ønsker dere tette barn, hva tenker dere om dette?
Sivert Skrevet 26. januar 2009 #2 Skrevet 26. januar 2009 Heisann! Jeg har veldig lyst på 2 tette. Lillegutt er 4,5 mnd nå, og jeg er klar for fler. Fikk mensen igjen etter 9 uker, selv om jeg fullammer. Det er 11 mnd mellom lillebroren min og meg, og vi har hatt såå stor glede av hverandre i oppveksten (og fremdeles), og dette unner jeg virkelig mine egne barn også Lykke til!
Frøken Freken Skrevet 26. januar 2009 #3 Skrevet 26. januar 2009 Nå vet jeg at du spør de som ønsker seg to tette... men jeg vil bare si at jeg IKKE skal ha to tette! Jeg elsker jenta mi, og jeg elsker jobben min! Nå skal hun få være min lille Snuppelure i tre-fire år før hun får en søster eller bror! Jeg syns at småbarnstida er helt fantastisk, og har ikke lyst til at den skal være over i løpet av et par år, der det i tillegg er fryktelig travelt. SÅ jeg er visst litt kjerringa mot strømmen - fordi jeg elsker babyer vil jeg vente så det varer dobbelt så lenge! Må også legge til at jeg har en lederjobb og det er lite gunstig om jeg bare er tilbake noen måneder om gangen mellom fødingene.
husmus &2 Skrevet 26. januar 2009 #4 Skrevet 26. januar 2009 Makko, jeg hører deg loud and clear angående jobb! Vi ønsker også to tette grunnet min alder og med tanke på barnas alder. Meeeeen, jeg jobber frilans og argumentet for å "bli ferdig med det" så fort som mulig er også motargumentet. Hva om jeg er glemt når jeg endelig ER "ferdig" med det? Det irriterer meg grenseløst at argumentet er jobb, MEN, da det er sagt, ikke fordi jeg har dårlig samvittighet ovenfor en arbeidsgiver, i og med at jeg ikke har en fast en, men fordi jeg er redd for å bli glemt i bransjen. Kan fort skje, men det er nok mer paranoia fra min side. Det er vel godt etablert på disse sidene at jeg har nok av det. En annen ting som gjør meg litt nervøs er at jeg hadde ks. Jeg har ikke hatt "tid" til å lese så mye om det, men da jeg nevnte det for legen for litt siden at vi tenkte å sette igang umiddelbart sa hun ingenting til det, hun synes derimot det var en god ide. Nå spurte jeg ikke spesifikt om hva som ville være negativt med det, så gudene vet. Jeg hadde, i motsetning til deg, et fantastisk lett svangerskap. Vi har verdens snilleste lille promp som bare piper litt når han er sulten eller overtrøtt, ingen av delene er uhorvelig slitsomme. Han sover stort sett natten igjennom også. Tenk om jeg neste gang får svangerskapet fra helvete og da allerede har en liten promp å passe på? Jeg tror jeg har valgt ikke å tenke så mye på det og heller bli gid så overrasket når det skulle skje, så får det bare stå til.
Nattinatta Skrevet 26. januar 2009 #5 Skrevet 26. januar 2009 for min del tenker jeg ikke tanken på en til allerede, men jeg må jo si dere er heldige som har en mann som gjerne vil ha flere barn!! Min samboer vil bare ha ett barn, og sier daglig (har gjort det helt fra tidlig svangerskap...) at det ikke blir flere barn.... Jeg synes det er veldig sårende, særlig når han sier det heeele tiden.. Vi har hatt et hardt svangerskap, en hard fødsel og fire mnd med kolikk, så det hjalp vel heller ikke på så mye med motivasjonen hans.. Jeg ønsker meg flere barn kanskje om 2-3 år, så da får vi bare e! De sier jo at en glemmer endel når en får ting på avstand. Og krysser bare fingrene for at dette gjelder sambbo også, selv om jeg har en dårlig følelse der gitt.. Men det var vel egentlig ikke noe svar på innlegget da desverre, beklager det!
shari_z Skrevet 26. januar 2009 #6 Skrevet 26. januar 2009 Hei lille-spiren ble lille-prinsen Jeg hadde det ganske likt deg med vår eldste datter, men mannen min hadde alltid sagt at han ønsket seg 3-4 barn. Men etter at vi mistet den første babyen vår, og så hadde et vanskelig svangerskap nr 2, og fikk en baby som hadde forferdelig kolikk i 6 mnd, sa han at det var ikke aktuelt med flere barn for hans del. Jeg synes også det var veldig sårende, og hadde minte meg stadig vekk om det. Årene gikk og jeg ble ikke yngre og virkelig begynte å tenke at kanskje det skulle bare bli det ene barnet. Men så en dag, en uke etter at jeg fylte 38 og datteren vår var 6,5 år, kom han og sa at kanskje vi burde få en til så jenta vår hadde søsken. Jeg ble gravid med en gang, jeg, får han fikk ombestemme seg. :-) Vil bare si at selv om din mann nå sier at det blir ikke flere, så kan han forandre meningen. Det var det at alle vennene til vår datter hadde søsken og han så at hun var faktisk det eneste enebarnet at han tenkte seg om. Syntes rett og slett synd på datteren. Det kan skje det samme med din mann. Dette var heller ikke svar på HI, men håper det hjelper deg, lille-spiren ble lille-prinsen! Klem!
Nattinatta Skrevet 26. januar 2009 #7 Skrevet 26. januar 2009 ja takk for det! Det er jo en trøst det! hehe... Så får vi bare se etterhvert. Det er iallefall en stund til det blir aktuelt. Vil bare at ikke skal ta det opp som et tema hele tiden.. hjelper jo ikek akkurat..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå