Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er 3,5 mnd gammel. På sykehuset fikk vi vite at vi kunne bade ham to ganger i uka i begynnelsen - men hvor lenge varer egentlig "i begynnelsen"? Nå bader vi ham ca annenhver dag. Burde vi bade ham hver dag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bader jenta vår på 3 mnd annenhver dag, og vasker henne med rent vann de andre dagene. Den eldre garde ser ut til å mene at babyer burde bades hver dag, men det kan da ikke være bra for hud og hår?

Skrevet

Vi bader ham hver dag, og har gjort det siden han var syv, åtte uker...han er nå elleve. Er ikke fordi jeg tror han er skitten, men fordi det har blitt en del av leggeritualet, og nå når han sover så fint om nettene, er jeg redd for å klusse det til ved å droppe badet:)

Bruker aldri såpe i vannet, og har heller ikke hatt behov for noe olje. Sjampo brukte vi på julaften, men siden han så og si er skallet, var det vel lite vits i det.

Annenhver dag er mer enn nok.

Skrevet

badet han hver dag siden han var 7 uker. ikke med såpe da.men noen ganger har jeg sånn neutral baby bad oppi tiø han, 2 gangwer i uken. bader han hver dag fordi han får god leggerutine a det. første tran, bad, amme og så sove. da sovner han etter 2 minutter. han er 5 mnd:)

Skrevet

Vi bader hver kveld. Har gjort det siden han var 4 uker. Trenger det jo ikke, men han digger å bade og plaske, så gjør det for kosen sin skyld. Ikke såå mye spennende å finne på med de små, så for oss ble det liksom et av flere "tidsfordriv", kos å gjøre noe han synes er gøy! :)

Skrevet

Hmmm... vi bader 1 gang i uka vi! Fått beskjed om at det holder både på sykehuset og på helsestasjonen...

Hun er 7 uker - og tror ikke det er behov for mer heller. Hun blir jo ikke møkkete!? Vasker rompa hver gang hun har bæsjet. Ellers vasker jeg ansikt og hender hver morgen og kveld... og ellers hvis det er behov såklart;)

Burde jeg bade henne oftere?

Skrevet

hun blir jo ikke skitten og slikt. er ikke derfor jeg bader gutten hver kveld. er fordi han syns det er gøy, en forandring, og fordi han sover kjempelett etter badingen. for hygienens skyld hadde jeg absolutt ikke trengt å bade han hver dag, men gjør det fordi han liker det + sovner kjempelett etter å ha badet:)

Skrevet

Snuppa vår er også 3,5 mnd nå, og vi bader henne fortsatt bare to ganger i uka ca, vi:) Cluet er nemlig at hun elsker å bade, men hater å bli tørket etterpå... Så hvis hun i utgangspunktet er litt trøtt og sliten blir d gjerne litt masete d hele, spes tørking/ påkledninga! Dessuten syns jeg ikke d er nødvendig m bad hver dag; hun er jo ikke skitten! I tillegg tørker jo vann ut huden deres, så ikke vits i å overdrive badinga heller...

Skrevet

mini er 3 mnd, og bades to ganger i uka :)

Skrevet

kommer helt ann på hvor lenge man bader babyen:) bader han bare i 3-5 minutter, for han virker jo det som en evighet:)

Skrevet

Frøkna her er 10,5 mnd og har atopisk eksem. Bades i vann uten olje/såpe 1 gang i uka. Vasker ansikt og hender morgen og kveld. Er ikke nødvendig å bade oftere, men har inntrykk av at mange gjør det for kosens skyld. Og det er jo greit hvis babyen har hud som tåler det!

Skrevet

Takk for svar! Puh, var redd jeg var en dårlig mamma fordi jeg ikke bader ham hver dag. :)

Skrevet

vi bader mandag og fredag, og ellers ved behov.. vi har nemlig tendens til å tisse og drite ned oss overalt:P

ho er 8 uker nå...

øke badingen til tre ganger i uken fremover nå...

Skrevet

Førstemann bada vi hver kveld. Andremann og minsten bada/bader vi ei gang i uka:) Ikke så mye tid til kos lenger, he he!

Skrevet

Bader ham nesten hver dag. Ikke fordi han trenger det, men som mange andre skriver, han eeelsker det og det er en del av legginga. :)

Skrevet

vi har badet dem hver dag siden dem ble født..;) dem elsker å bade...;)

Skrevet

gutten min er 7,5 måned. Han har eksem så han bader 2-3 ganger i uken. med olje i vannet. Vasker han hver dag med vann og smører han godt in morgen og kveld.

Han elsker å bade men kan desverre ikke gjøre det vær dag.

Skrevet

Lillegull er 8 uker, bader han vel et par ganger i uka? Litt oftere nå enn de første ukene, da bada han bare en gang i uka.

Har ikke noe i vannet.

Jeg skyller han godt i vasken i rennende vann hver gang jeg skifter bleie, og vasker ansikt og hender hver eneste dag, med våt klut.

HAr hatt han med i dusjen en gang, det likte han!! Skal kjøpe meg en liten krakk å sitte på inni dusjen, så han kan være med mer.

Skrevet

Bader jenta mi på 5.5 mnd 1 gang i uka, og vasker henne under springen hver gang hun bæsjer (1-2 gr/dag). Storebror har eksem, derfor jeg ikke bader henne oftere, er redd huden hennes ikke har godt av det.

Skrevet

2 ganger i uka (10 mnd)

vasker hender og ansikt hver dag

bader kun i olje

er lettere å få hudproblemer hvis de bader for ofte.

Skrevet

Vi bader i tummy tub-en hver kveld - med olje, ikke såpe. Det er nok helt sikkert ikke nødvendig, men det roer littegutt veldig slik at han får sove godt + at han elsker det :)

Skrevet

Ja det gjør jeg og..Vår gutt er ett halvt år nå, og det har gått så fint så.

Skrevet

Vi har aldri badet barna mye. Selvsagt etter behov, men helst ikke hver dag. Så han vi fikk sist, fikk sitt første bad da han var ei uke gammel. Han var helt ren da han ble født. Han ble selvsagt vasket. Så fortsatte vi med en gang i uken lenge. Av en eller annen grunn så begynte jeg å bade oftere, sikkert for å få rutine på kvelden, men da fikk han kjapt eksem på kroppen. Siden har jeg kuttet badingen til det minimale, helst kun en gang i uken, og eksemet har blitt MYE bedre.

Jeg er overbevist om at huden vår har det best når den ikke blir vasket og såpet og smurt så mye. Bare se på hendene våre. Hos meg sprekker huden på fingrene for jeg vasker hendene så ofte etter bleieskift og i forb med matlaging. Og huden på kroppen har det klart best når den ikke blir dusja hver dag.

Og huden til de små er enda mer sårbare enn vår....

Skrevet

Gutten vår blir badet 2 ganger i uka, eller oftere ved behov. Han er nesten 10,5 mnd, så det er titt og ofte matrester både i hår og bak ører og diverse andre merkelige steder :D

Ellers så er det klutvask morgen og kveld( ansikt, hender, rumpe), og vasker rumpe med intimsåpe når han har bæsja.

Jeg har alltid olje i badevannet hans, da han ellers fort blir tørr i huden.

Men for å svare på spørsmålet ditt.. Bad han så ofte som du selv mener er nødvendig! Han er ennå så liten at han ikke blir skitten i den forstand..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...