Gå til innhold

Noen med barn som har Talus Vertikales?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minstejenta går ikke enda, har fått ankelskinner og spesialsko og skal opereres tidligst i mars..hun er 2,3 år. Lurer spesielt på Talus Vertikales, men er det andre som har operert store feilstilling i anklene?

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

korr: talus verticalis:) Ingen som har barn med dette eller vært borti det? Det er veldig sjeldent da..ingen av ortopedene eller fysio'ene vi har vært hos som har sett dette før. Derfor hadde det vært fint å finne noen andre.

• 4 måneder senere...
Skrevet

Min sønn på 2 år og 3 måneder har akkurat fått påvist Talus Verticalis, og skal få tilpasset fotsenger om en uke.

Ifølge ortopeden vi har vært hos, hørtes det ut som om dette skulle løse seg med fotsenger, og at feilstillingene i føttene vil bedre seg etterhvert. Men når jeg leser om det på internett nå, så ser jeg det står ofte nevnt at barna gjerne må opereres.. Håper inderlig at ortopeden vi har vært hos har rett, og at det "bare" er fotsenger som skal til for å bedre dette.

Om en uke skal vi som nevnt ovenfor til en annen ortoped som skal tilpasse disse fotsengene, og da skal jeg spørre om alt jeg lurer på, siden han kanskje har vært borti flere tilfeller av dette.

Forøvrig kan jeg nevne at gutten vår ikke viser tegn til smerter i føttene, og barnehagen har ikke lagt merke til hemmet motorikk. Det eneste vi og mange andre har bitt oss merke i, er at han ofte faller fordi han snubler i sine egne føtter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...