Gå til innhold

Bestilling av vogn (TFK) fra utlandet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå som euroen er så høy, hvor lønner det seg å bestille, hvilke andre alternativer er det? Skal bestille en TFk, har bestemt meg nå, men vet ikke helt hvordan jeg går fram. Takker for tips!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du skal betale moms og få den sendt til Norge må du handle av noen som er vant til å eksportere og som trekker fra den Tyske momsen, ellers lønner det seg ikke.. (19%)

mypram.de

kiddies24.de

pingpong-online.de

er alle "kjente" firmaer som eksporterer endel.

Da bestiller du vognen, de sender, så henter du enten vogna på posten og betaler momsen der eller så bruker de en transportør som leverer vogna på døra di (da får du faktura på momsen).

Skal du hente den i Strömstad så kan du bestille fra "hvem som helst" på ebay.de feks som er villige til å sende vogna til Sverige (noen sender bare innen Tyskland). Frakten bør uansett ikke ligge på over 40 eur.

Skrevet

Flott, har du noen tips om hvor de er billigere nå? Så på ebay, og ser så mye, men vet ikke hva som lønner seg, skal ha TFK Joggster, tror jeg den heter?

Skrevet

joggster twist tenker jeg eller? Den med snurrehjulet framme? Den ligger vel på rundt 400,- eur og du bør forsikre deg om at det er modellen med kremfarget kul under fothvilen, ikke den som har svart kul. Den svarte er den gamle modellen som det vistnok har vært problemer med.

Men skal du ha den sendt til Norge eller Sverige, skal du ha med babybag og hvilken farge?

Skrevet

Ja det skal være rett versjon, den andre har en kule som er helt svart. Dette var disksutert her for en tid tilbake, har ingen direkte erfaring med TFK selv, men det er slutt-vognen for oss også så minstemann vokser ut av vogna si :-)

Skrevet

Hei, jeg har pratet med hun som sender vogna, og etter det jeg forstår så må jeg betale momsen deres først, så vår moms, og sende kvitteringer til dem, for å få refundert? Det kan bli saftig hvis du ikke får det... Har noen vært borti dette før?

Kopierer svaret jeg fikk, for å se om jeg har forstått rett....

"Hello

first you must pay the MWST. When you have the item you must sent us all the Vat document than we can refund the Vat.

mit freundlichen Grüßen - kind regards

Martina Engels"

Skrevet

Ja dette er faktisk vanlig prosedyre når man feks kjøper bil i Tyskland. Man betaler momsen, sender kopi av kvittering på betalt moms i norge (kopi av innfortolling, stemplet av tollen) så sender de den tyske momsen som du har deponert. Men jeg vet at enkelte store firmaer som er vant til å exportere bare selger uten tysk moms når de sender med post til Norge også, så det er nok litt forskjellig prosedyre ute og går..

Skrevet

Bare husk: Skjer det noe med vogna får du ikke reklamert på den i Norge... Da må du ta det med der du bestilte den fra... TFK i Norge er veldig strenge på dette! Ved reklamasjon MÅ kvittering framlegges og vogna må være kjøpt i Norge! Det er ikke sikkert du kan få kjøpt reservedeler engang. De prøver å få slutt på nettop denne handlingen fra utlandet...

Skrevet

Oj, det hadde jeg ikke tenkt på... Men det er jo så knalldyrt å kjøpe den vogna i Norge!! Hmm, hva gjør jeg nå?

Skrevet

Hvis du kjøper av feks Kiddies24.de, mypram.de eller andre som legger opp til export på siden sin, så er de veldig greie hvis det skjer noe. Sender du feks en mail hvis noe skjer, og forklarer, og hvis saken er synlig legger du med bilder, så sender de deg reservedeler. Jeg har kjøpt Teutonia og ABC- vogn fra kiddies24 og mypram hvor det har vært småting de har ordnet opp i uten problemer. i Tyskland har de også to års garanti, tre år på Teutonia.

Skrevet

Ok, takk for tipset! Det er faktisk Kiddies24.de jeg vil kjøpe av... hvordan gjorde du det med momsen? Betalte du først tysk moms og så den norske?

Skrevet

Jeg hentet den i Sverige, så da betalte jeg bare den Tyske.... Men hvis det er de som krever at du betaler den tyske momsen først og så sender den tilbake når du har betalt den så hadde jeg nok ikke vært redd for det... Lag en ny tråd med kiddies24 som hovedemne, så kanskje du treffer noen med erfaring akkurat på dette :-) Lykke til!

Skrevet

compraste tu cochesito ya? jiji

Skrevet

Siii, al fin.... jajaja... dejate de huev... te falto decirme jajaja...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...