Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har i min deltidsjobb (har fast stilling 20%) mulighet til å jobbe mer eller mindre så mye jeg vil i tillegg til den faste stillingen, spesielt i tiden før jeg går ut i permisjon i sommer, da det er stort behov for vikarer i sommerferien.

Har hatt en årsinntekt på ca 230 000 de siste to årene, mye av dette er selvsagt tjent inn i skoleferiene, for da jobber jeg 100%. Normalt får jeg en midlertidig kontrakt på en 100% stilling i sommerferien, men har liksom tenkt at det ikke blir i år, siden jeg skal ut i permisjon i midten av juni.

Men så har jeg begynt å tenke.. Skal ikke foreldrepengene gis med grunnlag i den lønna man har om man går ut i permisjon? Så om jeg får en midlertidig kontrakt med arbeidsgiver, lik den jeg har hatt de siste 3 årene, med en stillingsprosent på 100%, kan jeg da "lure" systemet på en måte, selv om jeg ikke rekker å jobbe mer enn ca 3 uker i denne stillingen?

Jeg er så redd for at jeg skal komme uheldig ut av beregningen. Tar de utgangspunkt i de dårligste mnd mine i året (som er på våren), vil jeg få vesentlig mindre å rutte med enn det jeg normalt har. Vet at jeg bør jobbe så mye som mulig fremover nå for å øke grunnlaget, men kapasiteten er liksom ikke den største nå, og jeg må jo prioritere skolen først. Så selv om jeg har mulighet på jobben, er det ikke like lett å få satt det i praksis når man er 100% student i tillegg.

Fortsetter under...

hei jeg har også en jobb der jeg jobber ulikt i ulike perioder. Jeg fikk sjefen min til å se på totalt antall timer i løpet av de siste 12 mnd og delte dette på 11 ( minus ferie mnd) og da fikk jeg at jeg hadde 70% stilling i snitt i steden for 55% som jeg har på kontrakten.

Man leverer ikke inn arb kontrakten, men arbeidsgiver må fylle ut inntekts og arb skjema når du skal søke om perm.

Sist gang jeg hadde permisjon var situasjonen en annen, da hadde jeg 100% stilling pluss to deltids jobber. så jeg hadde ca 125% stilling.

Fikk da som grunnlag de 6 beste av de siste 10 mnd før permisjonen.

Hadde da en kjempe god inntekt når jeg hadde perm, men har selvsagt ikke kunnet jobbe 125% stilling med en sønn å ta meg av=)

så nå får jeg klare meg med litt mindre en sist gang=) Min mann har forøvrig gått vesentlig opp i stilling siden den gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...