Gå til innhold

Hva kler dere jentene i på navnedagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det hviler et mildt press på oss da begge familiene ønsker at vi skal bruke dåpskjoler som har gått igjen i generasjoner. Det falt enkelte tungt for brystet at vi ikke skal døpe, og sant å si har jeg ikke lyst til å bruke dåpskjole.

Vurderer matroskjole til Snuppelure.

Hva kler dere andre jentene i på navnedagsfesten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begge jentene mine har fått sydd kjoler til navnfesten. Nydelige kjoler i silke og brokade som lett syes om slik at de kan brukes noen år. Hun eldste er nå 2,5 år og hadde på seg sin i lillesøsters navnfest i november :-)

Når vi har hatt navnfest, har det vært mange varianter å se. Noen har brukt bunad, noen finkjoler, noen matroskjoler som du tenker på og noen har brukt dåpskjole.

Synes du skal gjøre det du selv har lyst til. Om det er å bruke dåpskjole for å stryke enkelte famileimedlemmer med hårene eller å bruke matroskjole fordi du synes det er finest, det gjenstår vel nesten å se. Du kan vel kanskje gå for ett kompromi der hun har på seg dåpskjolen under sermonien og matroskjole etterpå? Uansett, lykke til på dagen og håper dere får en fin navnfest.

Skrevet

Nå har jeg ikke en liten jente og ikke hadde vi navnefest, men tenkte jeg skulle mene litt likevel... :-)

Barna har hatt veldig varierte antrekk i de navnefestene vi har vært i, alt fra bunad til dåpskjole, matroskjole og andre fine kjoler. For meg synes jeg dåpskjole passer best i kirkedåp, men det er vel kanskje fordi det er det jeg er vant med. Matroskjole synes jeg er nydelig på de søte små... :-)

Uansett, dersom dere har to familier med sterke meninger, så vil vel begge sider at dere skal bruke akkurat deres dåpskjole i så fall, da er det kanskje greit å slippe å ta valget (event såre noen som ikke får sin kjole valgt) og bruke en helt annen kjole.... ;-)

Lykke til! :-)

Skrevet

Vi har gutt som skal ha navnefest i februar vi da, men begge synes dåpskjole blir litt merkelig å kle han i siden det ikke er en dåp rett og slett. Så her blir det "dress" fra H&M :) Enkelt, greit og utrolig søtt da!

Skrevet

Hei Frøken F! Vi tenkte å ta på knerten enten matrosdress eller bunadsdrakt. Fant noen fine antrekk på en nettside, den finner jeg jo ikke i farten, men minn meg på det i morgen, så skal jeg ha nettsiden klar...

Men du har det enkelt da- det er jo så mye nusselig til jenter, tenk på meg som skal finne noe til gutt!!!

Prekas

Skrevet

Hurra! mannen min tror egentlig at jeg har kjøpt klær allerede, og det har jeg jo, bare at jeg har mer lyst på matroskjole, hehe. Gleder oss til i morgen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...