Gå til innhold

Hva står skonst. overlege' for?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på sykehuset til henne,men kjekt å vite hva det står for da..

Fortsetter under...

Skrevet

Konst. overlege skulle det stå..

Skrevet

Konstituerende overlege vil eg tru, heilt kva konstituerende er er eg litt usikker på hehe

Skrevet

Hm..

Er hu speialist innenfor ett felt tror du?

Aldri hørt det før jeg..hehe

Skrevet

Konstituering som overlege teller med i opptjeningstid til overlegepermisjon på lik linje som overlege. Detta sto om overenskomsten til vestfold sjukehus med psykiatrisk. Og overlegepermisjon var da til videre utdanning. Eg blei ikkje så veldig mykje klokare men kanskje du?? ;)

Skrevet

Som regel betyr det at noen er konstituert inn i en stilling at de er satt midlertidig inn i stillingen.

Feks en konst. overlege vil typisk være at den som hadde stillingen som overlege har sluttet, blitt sagt opp, dødd el.l Frem til sykehuset får ansatt en ny ovelege må de ha en inn i stillingen. Ofte velger man (self) en spesialist som har vært ansatt på sykehuset (bedriften) lenge og som kjenner til alle rutiner og kan ta ansvaret for en periode. ofte ender den konst. leder opp som selve lederen, men det at den er satt inn i stillingen og konstituert, betyr midlertidig.

Annonse

Skrevet

Skjønte ikke så mye mere,men hun vi har vært hos før,er ute i svangerskapspermisjon,så kanskje det ordet betyr noe om att hun nye har overtatt rollen til hun vi pleier å være hos.. hehe..

Skrevet

Når du er konstituerende for noe, så er du vikar for en periode. Vi hadde konst. adm.dir for en periode som jobbet frem til det var avklart hvem som skulle overta stillingen som adm.dir.

Skrevet

Dette ble langt. Kort sagt.

konstituert betyr "tilsatt midlertidig inn i en stilling"

Skrevet

Aha,men da er som jeg skrev over da..hehe.

takk for svar jenter.

Min nysgjerrighet ble tilfredsstilt..hehe

Skrevet

midlertidig var ordet jeg ikke kom på og er altså det riktige å si om en person som jobber som konst. (altså ikke vikar, men midlertidig)

Skrevet

En konstituert overlege er vel en lege som ikke er ferdig med overlegespesialiseringen enda, men nesten. Samboeren min er assistentlege som har jobbet endel år, og sjefen vurderte å sette ham i en stilling som konstituert overlege (slik at de skulle få anledning til å ansette en assistentlege til på avdelingen), men det gikk ikke fordi han ikke har hatt tjeneste på gruppe 1-sykehus enda (dvs et stort sykehus, f.eks. et universitetssykehus).

Skrevet

En overlege er ikke en sjef. det er en spesialist. (avdelingsoverlege eller sjefoverlege eller seksjonsoverlege osv er sjef). En assistent lege er en ferdig lege som holder på å spesialisere seg. ved ledige overlegestillinger kan dyktige assistentleger bli midlertidig ansatt som overlege =konst. overlege

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...