Anonym bruker Skrevet 26. januar 2009 #1 Skrevet 26. januar 2009 Det er vel ikke så vanlig at det kommer samtidig. Det vanlige er vel at man først kaster opp og så et par dager etterpå får man diaré. Men jeg har hørt at man kan ha oppkast og diaré samtidig, sitte på dass med bøtte foran seg. Hvor ille er det å ha oppkast og diaré samtidig, når det kommer både opp og ned på en gang? Man må vel bli ekstremt utmattet av det, man må vel miste ekstremt mye væske hvis man kaster opp mange ganger og har voldsom diaré samtidig? Jeg har aldri opplevd dette selv, å ha det samtidig, men jeg har hørt folk fortelle at de har opplevd det.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2009 #2 Skrevet 26. januar 2009 Det er for jævlig for å si det rett ut. Har hatt det mange ganger og håper jeg ikke får det igjen
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2009 #3 Skrevet 26. januar 2009 Det går fint an å ha det. Senest i desember. Gikk ned 4 kg i væske, går jeg ut i fra, på 3 dager. Det er det absulutte verste som finnes, mener jeg.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2009 #4 Skrevet 26. januar 2009 Viruset forårsaker omtrent 50% av alle epidemiske gastroenteritter (mage-tarmkatarr, magesmerter og oppkasting) i verden [1]. Det er den viktigste gruppen med virus som er assosiert med denne tilstanden. Det tar 12-48 timer fra man blir smittet til man blir syk. Noro-virus blir ofte overført ved mat eller vann som er forurenset av avføring, og er derfor utsatt for kontroll av offentlige helseundersøkelser. Immunitet mot viruset er ikke fullstendig eller langvarig. Utbrudd av sykdommer basert på noro-virus oppstår ofte i lukkede og halvlukkede samfunn, for eksempel sykehus, fengsler og cruiseskip der mennesker fra ulike steder kommer sammen for første gang. Noro-virus settes fort ut av funksjon med klorbaserte desinfeksjonsmidler, men er mindre følsom mot alkoholer og rensemidler. Noro-virus er også kjent som omgangssyke eller vinteromgangssyke, siden det er vanlig med utbrudd på høsten og vinteren [2].
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå