Gå til innhold

Ekstrem svangerskapskvalme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med alternative behandlinger? Fikk akupunktur forrige svangerskap, uten at det hjalp. Er så kvalm, vet ikke hvordan jeg skal holde ut til September, får såvondt av lillegutt her som ikke får så mye oppmerksomhet fra mamma om dagen.

Råd mottas med stor TAKK!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg brukte både seaband og akupunktur uten at det hjalp nevneverdig. Har hørt at det finnes noe man kan ta, noe innen homeopati, men husker ikke hva det heter. Arsenium eller noe... Jeg forsøkte aldri det, litt skeptisk til slikt, men verdt en forsøk kanskje?? Finnes noen ingefærtabletter som visstnok hjelper mange. Kuttet ut spyinga i uke 19. Ahh salighet! Underveis holdt jeg meg gående på ingefærøl, salinas, saltsild og garviscon. Alt kom jo opp igjen selvfølgelig, men det hjalp noen minutter av gangen ;-) Håper du kommer det raskt!

Skrevet

Jeg har forsøkt akupunktur begge gangen med varierende hell.

Eneste som funket på meg denne gangen var kvalmestillende intravenøst på sykehust, hadde ingenting som virket hjemme.

Fikk tilslutt prøve noe som heter Sofran og det funket kjempefint, men var utrolig dyrt og ikke helt ferdigforsket ved bruk under graviditet, så fikk ikke bruke det så mye.

Har ikke kastet opp siden uke 17 nå, men er fortsatt kvalm hver dag og klarer ikke svelge mitt eget spytt, er 34+6 i dag.

pga alt oppkast og ting fikk jeg veldig syre i magen og utrolig halsbrann som igjen førte til at jeg kastet opp. Jeg gikk en tur til healer, og har ikke hatt halsbrann siden. Så det vil jeg absolutt anbefale, er verd et forsøk.

Forstår at det er vanskelig å være dårlig når man har barn fra før, men sånn blir det bare en periode, pappa'n får trå til og avlaste for det viktigste for deg nå er søvn og ro.

Her hos oss tok pappa'n med seg snuppa på sommerferie til mine foreldre ei uke i sommer mens jeg lå hjemme og spøy.

Skikkelig surt for meg som ikke fikk noen sommerferie sammen med familien min, men deilig å slippe å tenke på noen andre enn seg selv.

god bedring og lykke til.

Vet hva du går i gjennom, har gjort dette 2 ganger nå og flere blir det ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...