Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som tar pergo her tar dere eggløsningstester for å sjekke når dere skla ha sex eller bare for rett å slett bare sjekke at det fungerer..at dere får eggløsning av det?

Er snart i gang med provera og deretter er det pergo for tur.

Jeg har ikke cyster,men har syklus som bare er tull. Sånn som dem fire siste mnd har jeg hatt mens to ganger.. Så har ikke eggløsning hver mnd.

Men er det sånn at når man får mens så har man hatt eggløsning eller går det an å få mens uten å ha hatt det?

Skal liksom være så "lettvint" å bli gravid....sæærlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ganske sikker på at man kan få mensen uten å ha EL desverre.. Mener å ha lest det! Men siden du ikke har cyster så vil jeg tro at syklusen din lettere vil stabilisere seg med pergo og provera, så sant det ikke er en annen medisinsk forklaring på hvorfor du ikke har regelmessig TR..

HELT ENIG, er ikke lett i det hele tatt!!!! Syns det er så mange som bare blir plutselig gravide uten å prøve engang.. Dårlig gjort at vi ikke er like heldige :( men men, vi får prøve å gjøre det beste ut av det!

lykke, lykke til!!!!

Skrevet

Fikk liksom en lettet følelse at dem fant ut hva det var. Hvorfor jeg ikke ble gravid og hvorfor det tok så lang tid å få til barn nr.1.

Har gått og ventet og ventet på resepten på pergo og nå har jeg endelig fått den,men må gå på provera i to mnd først(to syluser)før jeg kan begynne på en dobbelkur med pergo. Og nå kjenner jeg at jeg begynner å bli kjempe nervøs og redd for at det heller ikke skal virke.At det ikke skal være grunnen. Huff,tar sorgene på forskudd vet du..Sånn er det når man har blitt skuffet gang på gang med disse forsøkene på å bli gravid.

Det jeg også tenker på er at han satte meg rett på en dobbeltkur..Hvorfor det? Er det "ille" da liksom,siden jeg ikke prøver en enkel kur først?

Jeg er jo glad også for jeg håper det er letter å bli gravid med en dobbeltkur da..men..arg.! Blir gal av all tenkingen! Lettere å snakke om det her enn å virke helt desperat hos gyn.

Skrevet

høres ut slik jeg hadde det før jeg tok pergo og provera ( det er for å få mensen ikke sant? )

er det første gangen du skal på denne kuren?

Jeg tok først provera og rett på pergo etterpå, regnet med at jeg skulle få eggløsning og vi hoppet i køyen flere ganger i denne perioden. Og jeg testet meg og den var negeativ. tok testen flere ganger, og bare negativ. Jeg ringte legen min og spurte om jeg skulle vente på mensen eller om jeg bare skulle hoppe på pergoen, dette var før jul i 2007. Han sa jeg burde vente på mensen, men hvis den ikke kom skulle jeg komme inn til han første dag han var åpen etter nyttår og ta en titt, så skulle jeg evt ta en pergo til. Men i romjulen 2007 testet jeg positiv, og JEPP vi var gravid. Da jeg gikk til legen var jeg 4 uker på vei. Jeg hadde da ikke hatt eggløsning slik legen regnet med. men vi ble gravid på første forsøk, og har i dag en velskapt liten jente.

Håper du opplever det like lett. Jeg har selv PCO, normal vekt og har aldri hatt mens regelmessig.

Skrevet

åh,så søt historie :) Hørtes nesten for lett ut,hehe.

Jeg skal gå på pergo fordi jeg ikke har eggløsning hver mnd. Har normal vekt og gyn sa at jeg hadde ingen symptomer til pco annet enn at jeg ikke har da eggløsning hver mnd. Har mange egg i hver eggstokk.Over det "normale" men var visst ikke under kategorien pco-mange, om du skjønner. hehe.

Det er første gangen jeg skal starte på denne kuren ja. Begynner på provera på dag 16.(ca en uke til),skal ta en pille hver dag i ti dager også skal mens da komme ikke så lenge etter den siste pillen.(Og da håper jeg det også gjelder meg) Denne prosessen skal jeg også da ta igjen på dag 16 igjen neste mnd og etter da mens kommer tilbake..På den femte mensdag,da begynner jeg å ta to piller hver dag med pergo i fem dager.

Kjenner at jeg nervøst gleder meg til å starte med pergo.Jeg vil jo så gjerne ha et barn til:) Mange til,hehe. Men er mest nervøs for at det liksom ikke "bare" skal være det som er løsningen til problemet for at vi skal bli gravide.

Håper jeg er like heldig som deg,eller i det minste får det til på første forsøk med dobbelt pergo:)

Skrevet

sikkert noe slik jeg og har det.. men det høres jo veldig bra ut, og believe me, PERGO VIRKER!! Jeg gikk rundt rett etter jeg tok pergo og var skråsikker på at jeg var gravid... Får alle symptomene man får når man er gravid.. Jeg søkte på nett ang symptomer på graviditet, og jepp det stemte, men jeg var ikke gravid da.... Men etter en tid, så leste jeg nøye bivirkningene i pergo pakken, der sto jo alt... ;) Jeg tok pergo i oktober mener jeg å huske, ble gravid i midten av nov.

Men hopp masse i køyen, og ikke bare når du tror du har eggløsning. For her skjedde det ikke da jeg trodde jeg hadde eggløsning.

Men masse lykke til, og forklar mannen din om at du kommer til å få humørsvingniger av pergoen... jeg hadde helt ekstreme... men alle reagerer forskjellig.

Stor klem :)

Skrevet

Hei trollmor.Først vil jeg si at Trollmor er mitt klenge navn.hihi.Jeg er så glad på dine vegne og gratulerer så utrolig mye.

Skrevet

Nhåå,fikk tårer i øynene da jeg kom til ordene med STORE bokstaver :D

Det virker!hehe..Da skal jeg tenke på det frem til jeg skal ta min første Pergopille. Blir litt lettere frem til den tiden.Hater ventingen. Søren ta provera-kuren.Skulle ønske jeg bare kunne hoppet over den,men gyn. sa jeg skulle ta den i to sykluser så tørr ikke noe annet. Vil jo at alt skal klaffe.Vil vite at jeg gjorde som han sa.

Godt du "advarte" meg om symptomene..I allefall ang. svangerskapssyntomene. Sånn at jeg ikke blir kjempe glad og er skråsikker selv på at jeg ble gravid med det første,og ikke er det.At det kan bare være en slags bivirking av pillene. Og samboeren min takker deg for advaring av humørsvingninger,hi hi. Vi får ha sengekos annenhver dag da fra den dagen jeg tar den siste pergo-pillen for å være på den sikre siden;)

Skal ta min første provera-pille til mandagen så får håpe mens kommer etter slutten på den kuren sånn at jeg slipper å gå to mnd over mens denne gangen også.Men provera hjelper vel syklusen litt sånn sett?

Vil bare at disse to kommende mnd går fort sånn at jeg kan starte på pergo eller at jeg blir gravid på egenhånd før det selvsagt:)

Skrevet

takk takk ;) og det er et fint navn :) kaller jenten min lykketrollet mitt ;) mangler bare det store bustete håret! hihi

og til deg som skal på pergoen, masse lykke til! Det er verdt ventingen, alt til sin tid sies det jo :) jeg fikk faktisk termin på bursdagen min, og hun kom 2 dager etter min bursdag. Det var bare helt utrolig at det skulle klaffe slik da... Fikk alt jeg ønsket meg til bursdagen min jeg ;)

Skrevet

Tusen tusen takk for alle gode ord:) Var kjempe deilig å "snakket" litt med andre som har vært i samme situasjon:)

Din historie er kjempe søt og jeg ønsker veldig at jeg også kan få en sånn fin historie å fortelle etterhvert jeg også:)

Er dere ferdig med barn nå,eller kan det hende det blir nok en pergokur igjen en gang i fremtiden?;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...