Gjest Skrevet 26. januar 2009 #1 Skrevet 26. januar 2009 Alle grønnsaker er vel sunne, men hører liksom aldri om at "Spis blokål, det er så sundt fordi..." Betyr dette at det er lite næringsstoffer i dette?
Libido- Skrevet 26. januar 2009 #2 Skrevet 26. januar 2009 Blomkål er mager kost, med et høyt innhold av vitaminer og mineraler. Den er mettende og fiberrik. www.frukt.no
erteposen + 4 Skrevet 26. januar 2009 #3 Skrevet 26. januar 2009 Nei, det er mye vitaminer i den. Tror kanskje at grønnsaker t.d brokkoli pga antioksidantene har skviset den litt ut. Grønnsaker med sterk farge har liksom tatt over:) Tror næringsinnholdet i fryst tilstand er ganske så lik gulerøtter, erter o.l http://www.næringsinnhold.no/blomk%C3%A5l-norsk-r%C3%A5.html Fikk servert stekte blomkålbuketter med sprøstekte baconbiter til kjøtt i helga. Fungerte fint.
Gjest Skrevet 26. januar 2009 #4 Skrevet 26. januar 2009 Ok, da ble jeg litt klokere :-) Hadde laget blomkålsuppe (med masse blomkål) til 6 åringen og meg selv og tenkte først at dette er jo i hvertfall bitte litt sundt, men så tenkte jeg at det kanskje ikke var det likevel. Da vet jeg at det er sundt! :-)
Gjest Skrevet 26. januar 2009 #5 Skrevet 26. januar 2009 ...og veldig lite karbohydrater! Har du prøvd blomkålmos/puré? Nyyydelig!
La Perla Skrevet 26. januar 2009 #6 Skrevet 26. januar 2009 Gutter og menn som spiser blomkål (og broccoli) regelmessig reduserer angivelig sjansen for prostatakreft med 52 %. det er jo midt i blinken for sånne guttefamilier =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå