Gå til innhold

Hjelp, jeg har fullstendig mista stemmen... :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært syk med halsvondt over lenger tid, tipper på at jeg har streptopkokker i halsen pga jeg kjenner igjen symptonene. Men jeg har ikke fått medisin for det da...

I helga ble jeg gradvis hesere og hesere og nå er stemmen HELT borte.

Skal til legen igjen på fredag, men jeg kan jo ikke gå rundt stum til da.

Noen som har noen kjerringtips å dele som kan skaffe stemmen min tilbake igjen?

Skrevet

Uff, høres ikke godt ut :o

Jammen godt du ikke trenger stemme for å "snakke" jentene her da hehe ;o)

Skrevet

HOld kjeft ei stund ;-) Det er mitt beste råd, har man fått en infeksjon som har angrepet stemmebånda ( oftest virus som fører til at man blir stemmeløs) så må ting bare gå sin gang, er det bakterier så bør man selvsagt få behandling for det.....men vanligvis er det virus som gir halsvondt og stemmeløshet. Og der er det bare å ta tida til hjelp, la være å snakke, kun hviske hvis det er høyst nødvendig, bruke notantblokk olk for å kommunisere med andre. Selv vært HELT stemmeløs i 2 hele uker en gang, og hes i 4uker etter der, pga virus på stemmebåndet, vanligvis går det fortere over, men man bør forberede seg på at det

Skrevet

Å hjelpes meg.... såååå lenge? Værst er dette for 3 åringen våre pga han er ekstremt trassig fra før og nå når jeg plutselig ikke sier noe lenger så er en enda værre... :-(

Skrevet

Bisolvon gjorde underverker for meg. Var helt stum, men etter ca en dag med Bisolvon ble det MYE bedre. Kan kjøpes uten resept på apoteket :)

Skrevet

Bruk muligheten til å teste ut taushet mot ham, kansje det fungerer bedre ;-)

Sønnen min var vel i samme alder han da jeg hadde den langvarie infeksjoner, det ble litt fekting, grimaser og fakter..hehe, men det funka også.

Skrevet

Jeg var nettopp uten stemme, og er hes enda...

Mistet stemmen totalt i jula, og var HELT uten stemme i to uker. Jeg har fem barn fra 10 mnd til tenåringer, så det var kjempevanskelig.

Her fikk jeg også råd fra legen om å ikke hviske eller prøve å få frem lyder i det hele tatt.

Håper ikke du blir stemmeløs like lenge..

God bedring:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...