Gå til innhold

idag må jeg bestemme meg.

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

eller? Jeg skal bare til legen. Me får vell ikke time på dagen på sykehuset?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei, det tviler jeg på. Gangen fra å bestemme seg for å ta en abort og fysisk gjøre det kan ta opp til to uker. Du må sende søknad, dra på kontroll, prate med sykepleier etter du har snakket med legen. (hvis du ønsker abort) du kan endre mening helt til siste dagen da du må ta pillen.

Skrevet

Det varierer fra sted til sted. Ring på sykehuset å spør du :)

Skrevet

Beklager! Misforstod spørsmålet ditt! Trodde at du spurte om du var nødt til å dra til legen først jeg.. :)

Men du kan jo ombestemme deg helt til du ligger på operasjonsbordet, eller svelger pillen (medisinsk).

Lykke til med valget! :)

Skrevet

jeg måtte bestemme meg kvelden før.. hadde en pille jeg skulle ta da. legen på sykehuset sa at hadde jeg tatt den var det ingen vei tilbake. men frem til da kunne jeg ombestemme meg så mye jeg ville.. både etter lege besøk og sykehusbesøk.. ingen som blir "sinna" på deg om du ombestemmer deg!! bare ringe å si ifra i så fall..

Skrevet

Takk for svar! :) Jeg har ennå ikke bestemt meg. Var hos legen mandag, ennå ikke fått noen time på sykehuset. Imorgen skal jeg ringe sykehuset.

Skrevet

Hvilke argument har du for å ta abort da, og hvilke har du for å beholde?

Skrevet

Jeg har ei tulle på 10 mnd,- mindre tid til henne. kroppen er akkurat såvidt kommen seg, også påan igjen liksom.. skulle begynne med utdanning til høsten. vil ikke få ei krone noenstedsfra (bortsett fra engangsstønad). Er redd for å bli en dausliten husmor, uten utdanning, helt avhengig av far. Å herregud som jeg vil grue meg til fødselen denne gangen.

Vet jo at jeg selvfølgelig ikke vil angre om jeg beholder. Lekekamerat til snuppa. Ferdig med ungene. De vil være fløtta på hybel når jeg er 36. :)..

Jeg kan liksom velge. Sukk.. det skulle ikke vært noe valg.

Skrevet

Skjønner at det er tungt for deg.

Men som du sier selv; hvis du beholder barnet, vil du nok aldri angre på det. Har gått gjennom det samme selv. Og man er bedre rustet til andremann etter erfaringen med førstemann. Så det er ikke slik at det alltid blir dobbelt så slitsomt med to...

Økonomisk kan det bli trangt ei stund, men både det, og det å legge skolegangen på vent ei stund, vil nok være verdt det når du om noen år titter tilbake...

Uansett ønsker jeg deg lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...