Mamman til Alida J. Skrevet 26. januar 2009 #1 Skrevet 26. januar 2009 Jenta vår er 4mnd og hun greier ikke å finne roen selv når hun skal sove.Hun må bysses i søvn eller sovne til puppen. I tillegg har hun sovet i sengen vår siden hun ble født (hun sover bare ett par timer i sin egen) Jeg sover dårlig på natta pga at hun ligger der og jeg begynner å bli sliten av å bære henne i en halv time før hun sovner. Hvordan skal jeg få henne til å finne roen selv?? Og i tillegg få henne til å sove i sin egen seng.
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 26. januar 2009 #2 Skrevet 26. januar 2009 Her gjorde ammekluten susen! De bruker vi som koseklut, som hun legger inntill ansiktet og holder i hendene. Da ble hun fort rolig og søvnig. Erstatter vel denne nærheten til oss på en måte.
M by M Skrevet 26. januar 2009 #3 Skrevet 26. januar 2009 Tren på legging i egen seng på dagtid. Vær tålmodig og tenk at du kanskje får ønsket resultat etter en uke. Jeg tenker alltid at en forandring i mine barns rutiner tar en uke å få inn. Begge mine har roet seg når de har fått noe å legge inntil ansiktet når de skal sove. For min datter var det en tøykanin med lange ører på. Vi la ørene på kinnet hennes og da sovnet hun. Sønnen min på 6 mnd tar selv tak i puta si og holder den inntil ansiktet sitt. Forsøk å legg f.eks en bamse under hver side av puta under hodet på barnet ditt så du bygger opp puta på hver side som begge sidene ligger inntil kinnene hennes. Kanskje det hjelper? Om du selv er utslitt og vet at du kommer til å gå og ta henne opp hele tiden om hun bare gråter i begynnelsen, få f.eks moren din til å prøve mens du er ute av huset. Vi plasserte junior hos mamma en natt da han var 3 mnd. Vi var helt knekt og utslitte begge to. Da vi kom og hentet han på formiddagen dagen etter, hadde mamma lært han å bruke smokken og bvi fikk et mye roligere barn tilbake. Noen ganger kan hjelp faktisk være lurt å ta imot. Lykke til!
Mamman til Alida J. Skrevet 26. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 26. januar 2009 Har prøvd noen dager på dagtid nå å få henne til å roe seg i sengen, men har ikke funket enda. Hun ligger å sutrer, men skal jeg la henne ligge slik lenge?? Men jeg får prøve med ammekluten eller en bamse. Dessverre har jeg ikke familie i nærheten som kan hjelpe meg heller... Takk for gode råd....=)
M by M Skrevet 26. januar 2009 #5 Skrevet 26. januar 2009 sutring og gråt er ikke det samme. om hun bare sutrer, se på klokka og tenk først at du lar henne ligge 5 min, så kanskje 10 min nste gang. gråter hun, må du ta henne opp med en gang. noen barn trenger å ligge og roe seg før de sovner og da lager de gjerne lyder som virker som sutring. bare vær tålmodig. men uansett, om det jeg sier virker feil for deg, så ikke gjør det. alt funker ikke hos alle.
Gjest Skrevet 26. januar 2009 #6 Skrevet 26. januar 2009 Dra på nærmeste leketøysbutikk...Gå til hylla der det ligger Fisher Price Babyutstyr. Der skal det ligge noe som heter : Baby Swaddeling Blanket Dette teppet skal barnet pakkes inn i når han/hun sover. Teppet går fra nakken og ned til beina med bårrelås feste på ene siden. Anbefales på det sterkeste. Jenten min var så urolig når hun sov å våknet hele tiden. Når jeg pakket henne inn i teppet fikk hun en varm å go trygghet rundt seg. Hun ligger som hun gjorde i magen å elsker dette teppet. Hun sover hele natten å når hun våkner pakker jeg henne ut fra teppet.
Mamman til Alida J. Skrevet 26. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 26. januar 2009 Tusen takk! Da skal det kjøpes! =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå