Gå til innhold

Forkjølet baby på 4 uker, nesespray???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gidd saltvannsnesespray og morsmelk i nesen siden torsdag. Var på legevakta med ho igår, men var ikke noe bakterie infeksjon - er nok bare smitta av storesøs på 2 1/2... Nå leser jeg på en nesespray jeg har i hus at fra 4 uker kan man gi dem 1-4 spray i døgnet. Ga en inatt da ho ikke klarte å spise, og det funka jo skikkelig.. Nå er ho ganske tett igjen, skal jeg gi ho sånn nå igjen? Noen med erfaringer??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmm jenta mi var tett i nesa fra dag 1 og ingenting hjalp,bortsett fra rhinox nesedråper.. aldri vært borti spray,mn står det at det er fra den alderen hadde jeg tatt det igjen... må det med denne tulla også

Skrevet

for oss har nesesuger fungert fint. Riktignok blir det hyl og skrik ved bruk, men det gjør at hun får spise!

Skrevet

Hadde nesespray til vår jente også, men hun var gamlere hun da. Er jo greit å bruke den i maks 10 dager, men minst mulig. Så lenge hun ikke spiser så kan hun jo puste med munnen også.

Skrevet

Jeg ville vært forsiktig med bruk av nesespray på så små. Fortsett med saltvann/morsmelk, og gå til innkjøp av nesesuger. Det er ikke uvanlig at spedbarn er tette i nesa en gooood stund etter fødselen, gjerne til de bikker et par måneder, og det er ikke farlig. Kan godt hende det er det som henger i, i stedet for ordentlig forkjølelse..?

Skrevet

Nå forteller jeg bare det media har kommet ut med ang nesespray til små barn/spebarn.

Det kan føre til dødsfall, pga noen stoffer i nesesprayen som kan gi pustestans og/eller rytmeforstyrrelse på hjertet.

http://www.dinside.no/795150/advarer-mot-nesespray

Så for å være på den sikre siden hadde jeg heller kjøpt en nesesuger og en god saltvannspray.

Skrevet

Du kan bruke så og si ubegrensede mengder med saltvanspray. Spray på du:)

Skrevet

Det finnes saltvann-nesespray som småbarn kan bruke når de holder hodet oppe selv. Vi er enda på de der engangspippettene, og det er balluba hver gang vi skal bruke dem. Føler jeg må trykke så hardt for å få saltvannet ut og Snuppelure er rasende og har vridd hodet til side lenge før jeg er halvferdig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...