Anonym bruker Skrevet 26. januar 2009 #1 Skrevet 26. januar 2009 Jeg lurer på hvilken bemanning dere har, og hvor mange beboere/pasienter dere har. Jeg har en kollega som påstår at på små sykehjem er det ikke uvanlig at det er ett menneske alene på jobb på natt, det går da virkelig ikke an??
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2009 #2 Skrevet 26. januar 2009 Det er som regel 2 stk på jobb på hver avdeling. En sykepleier og en hjelpepleier. Det er sånn det er hos oss ihvertfall. Men det kan faktisk hende at det er kun 1 på, men da må noen ha bakvakt. Det vil si at hvis det skjer noe kan vi ringe den personen og h*n må komme på jobb.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2009 #3 Skrevet 26. januar 2009 Hos oss er det 7 avdelinger med en hjelpepleier på hver avdeling (28 pas) og en sykepleier på hele huset om natta.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2009 #4 Skrevet 26. januar 2009 På ei skjerma avdeling jeg vet om, tror det er ca 6 beboere der, de har kun 1 nattvakt der, men de har tilknytning til sykehjemmet som er rett over gårdsplassen...
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2009 #5 Skrevet 26. januar 2009 Vi har en hjelpepleier på hver avdeling (22 beboere pr avdeling) og en sykepleier på huset.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2009 #6 Skrevet 26. januar 2009 Jeg går alene på en somatisk avd. med 12 meget tunge pleiepas. samt hele bygget på 5 etg. med X antall leiligheter i hver av dem. Aner faktisk ikke hvor mange pas. jeg har ansvar for, men det er mange. I bygget er det en psykiatrisk avd. hvor det er en på jobb som jeg kan få hjelp av og jeg må hjelpe henne om hun trenger meg. Mye å gjøre, men det går fint. Har jobbet mye med å roe pasientene så de sover gjennom natten. Og det er stortsett rolig selv om det er mye å gjøre. Likevell; helse-Norge er fine greier! Er på jakt etter ny jobb!
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2009 #7 Skrevet 26. januar 2009 Vi har 2 på natt på 55 pas 1 sykepleier å en hjelpepleier
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2009 #8 Skrevet 26. januar 2009 Hos oss er det 16 tunge pleiepasienter, og en nattevakt. Samt 16 som er å regne for hjemmeboende, som bor i egne hybler i bygget, som nattevakten går runde hos 3 ganger om nettene. Mye å gjøre, men det går. Burde vært 2, for det er utrolig travelt de nettene der mange er ekstra urolige, men har mulighet til å ringe vaktene som jobber i hjemmetjenesten hvis det blir noe ekstra.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2009 #9 Skrevet 26. januar 2009 Jeg jobbet på ett sykehjem med 23 pasienter som hjelpepleier da jeg var nyutdannet. Hadde 50 % natt. Jobbet helt alene uten bakvakt. Ved sykdom kontaktet jeg legevakten. Og om noen pas. trengte evt.medisin utenom paracet forhørte jeg meg også bare med legevakt. Veldig utfordrende og lærerrikt.. er i dag en selvstendig sikker hjelpepleier.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2009 #10 Skrevet 26. januar 2009 30 pasienter, veldig mange tunge, dårlige, og noen urolige, (går, styrer, og angstfulle) Vi er to, en hjelpepleier ell, assistent og sykepleier, men får bestandig en ekstra på natt, hvis det er et stort behov. Sykepleier har i tillegg bakvakt på en sykehjemsavd, og omsorgsboligene, men alt ligger i samme bygg og tar et minutt å bevege seg fram og tilbake. På omsorgsboligene går det kun 1 på natten.,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå