Anonym bruker Skrevet 26. januar 2009 #1 Del Skrevet 26. januar 2009 Trenger litt råd innpå her. Er veldig usikker på hva jeg skal gjøre. Jeg er nå gravid, langt i fra planlagt, gikk på pilla tillome. Har ikke kjennt gutten lenger enn 2 mnd, har enda ikke sakt at vi er sammen, men vi er gla i hverandre og vil se hvor godt vi passer sammen først. Vi bor ikke sammen. Har det bra sammen med han. Han har et barn fra før av fra et tidlige forhold. Har enda ikke fortalt han dette. Han har selv sakt at han ikke kan få flere barn med det første, fordi han har havnet i en økonomisk krise. Og han ikke kan få barn før om noen år når han har fått rettet opp i økonomien sin. Jeg skjønner jo den. Jeg har selv jobb. Men ikke høy inntekt, leier leilighet og føler meg ikke akkurat klar for dette nå. Jeg har tatt abort før, og sliter med det enda. Tenker ofte på at jeg kunne hatt et barn på 2 år. Angrer på det jeg gjorde den gangen, har forferdelige minner fra det. Er jo gla i denne gutten. Men er redd for for hvordan han vil reagere på dette, han har selv sakt at barn ikke kan bli pappa igjen med det første. Men planla ikke akkurat dette heller. Må to til for å bli tre...Hvis jeg skulle ende opp med alt dette alene vet jeg ikke om jeg klarer det økonomisk en gang. Redd for å slite med økonomien selv også. Får det akkurat til å gå rundt sånn som jeg lever nå. Syns dette er veldig vanskelig for meg. Alenemamma er ikke akkurat drømmen min det heller. Vrir hodet mitt for å prøve å finne en løsning på dette. Ser at folk innpå her sier "følg hjertet ditt"....lett å si, men det har jo litt med økonomi å gjøre og hvor man er i livet. Jeg er 24 år...aldersmessig passer det meg bra med barn, vet jeg hadde blitt en god mor. Men jeg vil jo gjerne ha råd til å gi barnet alt det trenger. Vil ha et stabilt liv. Så er det dette med abort og, vet ikke om jeg klarer å gjennomføre det en gang til. Knakk helt sammen forrige gang. Følte meg helt forjævelig, tom, ond, følelsesløs og kald etterpå. Venter på svar. Hilsen Jente24. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139520927-trenger-r%C3%A5d-fort/
*toppris* Skrevet 26. januar 2009 #2 Del Skrevet 26. januar 2009 kan nok ikke si annet enn det du selv skriver, følg hjertet ditt... er selv alenemor med en på 2,5 og gravid på nytt... alt ordner seg med pappan nå og vi kommer sammen igjen... men haster ikke.. jeg angrer ikke på at jeg behold, ble faktisk anbefalt å ta abort, var 21 og student.. jeg har ikke slitt økonomisk grunnet god støtte fra staten. har fått tatt lappen og kjøpt meg leil... så alt har gått kjempebra... har jobbet ved siden av studiene og planlagt alt bra. vi hadde holdt på i 3 mnd før jeg ble gravid, slik som skjer... alt i alt er det opp til deg og hva du vil... uansett hva du bestemmer deg for så ordner alt seg, det går seg til uansett:) og hvis han har lite penger, så er det staten som tar over barnebidraget... lykke til:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139520927-trenger-r%C3%A5d-fort/#findComment-139520978
romantique1984 Skrevet 26. januar 2009 #3 Del Skrevet 26. januar 2009 Ønsket om barnet, og kjærlighet for det bør være de avgjørende faktorer. Økonomi er en variabel faktor, og det løser seg alltid på en eller annen måte (så får man jo støtte til barn av staten) ... Du må, som sagt over her, følge hjertet ditt, og hva som føles riktig for deg. Bør selvfølgelig ta med deg kjæresten din i diskusjonen, men det endelige valget er ditt, du som skal leve godt med dette valget. Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139520927-trenger-r%C3%A5d-fort/#findComment-139521327
lalala87 Skrevet 26. januar 2009 #4 Del Skrevet 26. januar 2009 Hei. Første råd er å finne ut hva du har rett på av penger alene eller sammen med partner, det kan du regne på nav.no. Du får endel støtte fra staten! I tillegg kommer nok familie til å bidra litt. Du sier han du er sammen med trenger tid for å få rettet opp økonomien, han har faktisk 9 månder på seg. Så han har tid. Du har tatt abort før og slik du beskriver den følelsen du satt med etterpå vil jeg ikke tro at andre gang blir særlig bedre desverre. Skriv en for og imot liste for beholde, ikke-beholde. Det kan være greit å tenke litt igjennom hva du ønsker å gjøre før du snakker med kjærsten din, slik at du ikke blir farget av hans reaksjon. Dette er jo ditt valg helt alene. Det er litt av et ansvar, men viktig å kjenne på det, det er bare du som vet hva som er rett for deg. Stor klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139520927-trenger-r%C3%A5d-fort/#findComment-139522069
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå