Gå til innhold

Spise ofte om dagen = spise ofte om natta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er 5,5 mnd nå. De første månedene spiste hun masse om kvelden, frem til 02, og sov deretter til morgenen, ca 8, deretter sov hun videre til 11 og 12.

Men nå synes jeg hun spiser oftere og oftere både om dagen og om natta, men ikke så intenst som i begynnelsen om kveldene.

Har prøvd å begynne med 4 mnd grøt med mm, men hun våkner minst like ofte for mat likevel. Og de første dagene virket hun veldig fornøyd med å få grøt, kom raskt opp i nesten hel porsjon, men de siste dagene spiser hun mindre og mindre.

Når man blander med mm blir jo grøten som en suppe, flere som har erfaring med at det ikke er så stas? Prøve med mme istedet?

Dette ble mange spørsmål, men slitsomt når man tror at babyen skal våkne sjeldnere, og så blir det oftere!

Noen som har noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

prøv å passe på at hun spiser seg ordentlig mett til hvert måltid. Har hun det med å sovne på puppen, så går det an å ta et bleieskift mellom "serveringene".

Vi brukte mye velling (noen obs og rema 1000 har, de har også på matbutikker i sverige) på flaske.

det kan jo hende at det ikke er mat som er ønsket, men kos også da?

hva med å la pappaen ta opp når hun våkner om natta. han lukter jo ikke melk! (ev tilby vann)

Skrevet

Jeg tror egentlig hun spiser seg mett hver gang, suger til hun slipper og vil ikke ha mer når hun bli tilbudt.

Har også prøvd med bare kos om natta, men det holder ikke.

Akkurat nå kan ikke pappaen ta henne om natta, han jobber myyye, står opp tidlig og har i tillegg sønnen vår om natta, som ofte er syk.

Velling har jeg imidlertid hørt at de bruker mye i sverige ogat det er myyyye flere i sverige med glutenallergi og at det er en sammenheng, men ikke vet jg...

Hadde kanskje vært enklere om hun hadde brukt smokk? Har ikke fått henne til å ta den ennå, ikke flaske heller, så da blir det vanskelig å gi vann også.

Men tusen takk for alle tips!

Skrevet

Jeg tror egentlig hun spiser seg mett hver gang, suger til hun slipper og vil ikke ha mer når hun bli tilbudt.

Har også prøvd med bare kos om natta, men det holder ikke.

Akkurat nå kan ikke pappaen ta henne om natta, han jobber myyye, står opp tidlig og har i tillegg sønnen vår om natta, som ofte er syk.

Velling har jeg imidlertid hørt at de bruker mye i sverige ogat det er myyyye flere i sverige med glutenallergi og at det er en sammenheng, men ikke vet jg...

Hadde kanskje vært enklere om hun hadde brukt smokk? Har ikke fått henne til å ta den ennå, ikke flaske heller, så da blir det vanskelig å gi vann også.

Men tusen takk for alle tips!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...