Gå til innhold

Hvordan skal dere pynte med lys på bordet??

Anbefalte innlegg

Planlegginga er i gang for alvor! Har bestemt meg for det meste, men jeg er helt tom for ideer ang hvilke lys jeg skal ha på bordet.

Vurderer flytelys i høye glass med blomster/steiner i vannet, hovedsaklig fordi dette er det eneste jeg har funnet eksempler på på nett... :-S

Noen som kan dele planene sine med meg?

Fortsetter under...

Heisann!

Jeg vet ikke hvordan bord og resten av pynten din ser ut. Men når det gjelder flyte lys synes jeg du skal tenke på at det bare er ett lite "skubb" i bordet så kan de få vann på seg og slukke:( Det er jo så kjedelig om det skjer!

Vi skal ha rundebord hvite duker, mitt på bordet skal vi ha ett fat som har vann i seg med sølvstein i. Så setter jeg 3-4 kubbelys i forskjellige høyder bundet sammen med ett sølvbånd mitt i vannet. (så det står stabilt i sanden). i vannet legger jeg orkideer og eføy:) Rundt dette mellon bordet og glass og talerkene strør jeg små glass diamanter jeg har kjøpt. Enkelt! Vil ikke ha for mye høye greier da gjestene må ha muligheten til å snakke sammen:)

Vanskelig å forklare men håper du fatta litt hvertfall

Vi har et "budsjettbryllup", så jeg har måttet tenke SVÆRT kreativt når det gjelder alt av pynt, også lys...

Vi har natur og høst som "tema", og dette tror jeg blir bordet vårt:

- hvit duk

- serviettringer: trer perler på grønn metalltråd og former til en sirkel, knytter en hyssingsløyfe rundt, og henger kartonghjerter (kremhvit) på hyssingstumpene der jeg skriver gjestens navn (blir dritlekkert :D) = fungerer som "bordkort" også

- sanghefte/program i høst-/naturfarger, men bilde-monogram og hyssingsløyfe muligens, pynter også opp på bordet

- langs bordet legger jeg greiner, som jeg surrer grønn metalltråd med perler på rundt, pynter opp med rognebær og høstløv innimellom

- kremhvite kubbelys med hyssing surret rundt. Som lysfat tror jeg at jeg skal bruke cd-plater som jeg maler i en natur/sandfarge, og pynter med perler

- på "hovedbordet" setter jeg en vase som jeg fester greiner med metalltråd og perler på, som brudebuketten min skal stå i.

- på gavebord/kakebord osv skal jeg prøve å få tak i kandelabere/vanlige lysestaker jeg kan ha hvite lys i. Har også tenkt til å ha vaser på disse bordene, med greiner (igjen med metalltråd med perler på) i, pluss noen callaer. Skal ha brudebukett med calla...

Håper det blir fint, ellers må jeg planlegge på nytt ;) Hehe... Har ikke fått prøvd det ut ennå.

NB! Husk at t-lys brenner fort opp, så noen må ha ansvar for å bytte dem ut etterhvert. Dette problemet løser vi ved å unngå t-lys ;)

Her har det kommet mange gode forslag!

Kan jo fortelle litt om hvordan jeg skal pynte ellers:

Det blir ca 80 gjester, og bordet skal være en stor E, med lange utstikkere, pga at rommet er veldig avlangt. Vi gifter oss på budsjett, så vi er virkelig i tenkeboksen angående billig pynt!

Vi gifter oss ved sjøen, og skal bruke dette som "tema". Fargene går i ivory/hvitt, beige/sølv og isblå/azur.

Vi skal ha hvite duker, hvitt servise, enkelt stålbestikk.

Serviettene skal være isblå, og stå i en slags trekant oppå tallerkenen. Rundt servietten skal jeg henge et hjerte i beige papp med gjestens navn på. Hjertet skal henge i tynt hampetau.

Eksempel:

http://www.kreativesider.no/index.php?option=com_content&task=view&id=330&Itemid=1

Fra denne sida har jeg også stjålet en annen idè; små, flate runde sandfargede steiner som skal strøs bortover bordene, med kjærlighets-ordtak på (et ord på hver store stein, med små steiner innimellom).

Jeg skal pynte med markblomster, litt usikker på hvilke som blomstrer tidlig i juli??? Men de skulle gjerne vært blå.

Og så var det dette med lysene da... Synes denne flyte-lys-løsningen var kjempefin, da med blå blomster neddi. Men vet ikke om det i det heletatt finnes slike blå blomster som tåler å drukne i vann?

http://www.aplusbuffet.com/images/Floating_candles.jpg

På kakebord og gavebord er jeg veldig usikker på hvordan jeg skal pynte. Trenger forøvrig også noe mer på E-bordet enn det jeg allerede har sagt, gjør jeg ikke? Føler det blir litt spinkelt....

HI

Annonse

Vi skal ha E-bord, og jeg tenkte å pynte de slik :

- Hvite duker, og under hver tallerken legger vi en rød serviett hvor halve servietten henger nedover mot gulvet på en måte.

- En liten blomsteroppsats på hver utstikker, evt 2 hvis det blir lange utstikkere.

- En "haug" med røde roseblader, og innimellom bladene setter jeg slike små telysstaker som de har på IKEA.

- Vurderer også å strø utover slike små sølvhjerter rundt omkring!

Mulig det blir litt lite, men jeg synes det er litt viktig at gjestene skal få mulighet til å prate sammen, så jeg vil ikke ha for høy pynt, eller for mye pynt.

har et bilde av bordet fra vårt bryllup på siden min... bare å ta en titt! Vi hadde MASSE t-lys... kan være lurt å tenke på at t-lys er lett å bytte ut underveis... kan jo brått bli mange timer de skal lyse... lenger enn et lys vanligvis lyser...

en ting jeg syntes var viktig var å ikke ha noe høyt på bordene... folk vil jo gjerne prate sammen.. litt kjedelig å ha lys/blomster midt i synsfeltet...

sånn har vi tenkt..eller jeg, hehe

- hvit duk

- tynn sølv løper midt på bordet (pandurohobby.no)

- blomster, limegrønne/hvite blomster med noe grønt + grønn konditorfarge oppi vannet.

- hvitt perlebånd over blomstrene (europris og tilbords)

- hvitt servise

- servietter, cremefarget (decorium.no) som pakkes rundt bestikkene med sølv sløyfe rundt

- hvit smal meny

- bordkort, hjerteformede som henger på glasset

http://www.pandurohobby.no/pan/IboxServlet?p=IXS790&OPT=GET&AID=023874

- kubbelys, 2stk på hver side av blomstrene, limegrønn og creme kubbelys. Mulig at dem skal stå oppå et slik rundt speil.

farge temaet vårt er, sølv,hvitt/creme og grønt/lime.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...