Gå til innhold

hvor mye gulper babyen deres? reflux?

Anbefalte innlegg

Skrevet

tullen vår gulper en del fremdeles, er snart 5 mnd.

etter mat, sover hun en liten blund og når hun våkner kommer det noen skvetter her og der. har begynt å sleve litt også.

men er det normalt?

leste isted om reflux, og lurer på om hun har det.

noen med erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Høres helt normalt ut. Har nå min tredje gulpegutt.. Gulper etter de aller fleste måltidene sine. Men legger veldig bra på seg, så da har det ikke noe å si. Han er 4,5 mnd, og jeg regner med det er en stund til gulpingen avtar. Man bør vel være obs hvis vektøkningen ikek er tilfredsstillende. Sikling er veeeldig vanlig på denne alderen:)

Skrevet

Min datter på 10 uker gulper noe helt sinnsykt....ser nesten ut som om hun spyr, men hun legger fint på seg så jeg er ikke så veldig bekymret. Det eneste er all klesvasken...:-(

Skrevet

takk for tips.

og til deg med en 10 uker gammel baby, de gulper masse når de er bittesmå ;) det er normalt. vi brukte gulpekluter hele tiden, sofaen er vasket X antall ganger av gulpeflekker....

Jeg var usikker vedr at hun er eldre nå... men hun legger veldig fint på seg, ved 4 mnd kontrollen ( det var 2 uker etter hun var 4 mnd) var hun 6,5 kg. Var 3,3 når hun ble født. Mamma er fornøyd :)

Skrevet

Bra, de skal jo følge sin egen kurve.

Mener å huske at gulpinga avtok da de begynte med mer fast føde. Om leeenge..

Skrevet

Guttungen min gulpet helt siinsykt frem til han var 9-10 mnd...selvom han var på fast føde..Grusomt irriterende vil jeg påstå!!!

han gulpet liggende,stående,sovende,sittende u name it.Alt kom ut av den gutten...han gulpet ut sikkert 15 smekker og 10 skift om dagen + mammas sitt tøy.Når vi var hjemme måtte jeg gå med morgenkåpe hele dagen for og ``redde`` klæra mine;=)

han ble til slutt tatt reflukstest på siden han i tilegg gulpet så mye syre og hadde en del ubehag.

men,det var ingen ting galt med han.

Skrevet

Sønnen min gulper noe voldsomt! Noen ganger spyr han rett og slett. Men han er diger- ca 9 kg og 6 mnd gammel. Han spiser grøt og fruktmos og det har han gjort en god stund nå. Var like ille med bare mm som med bare mme og fast føde. Er vel bare å vente til det går over av seg selv. Han virker ikke brydd av det og er like blid når han gulper. Jeg er derimot ganske lei av det...Nå er klokka snart ti, kledde på både han og meg rene klær for to timer siden og vi er begge fulle av gulp og jeg har vasket gulvet en gang hittil i dag ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...