nr2-imagen:) Skrevet 25. januar 2009 #1 Skrevet 25. januar 2009 Jenta vår skal begynne i barnehage når hun er ca 1år. Tenkte jeg skulle søke om 2 dager i uken, så passer bestemor henne 1 dag i uken så har jeg 2 fridager. Har hørt mange sier det er for lite med 2 dager for barnet for da blir det så lenge mellom hver gang? Hva gjør dere?
babyfrøken *mamma* Skrevet 25. januar 2009 #2 Skrevet 25. januar 2009 Huff, vi sliter litt med samme avgjørelsene om dagen..frøkna er jo bare 10 uker, men vi må jo søke før 1.mars uansett.. Jeg synes det er så tidlig å sende dem i barnehage når de er bare 1 år, men er jo ikke så lett å finne en virkelig god dagmamma lenger vil jeg tro.. (besteforeldrene hennes bor ikke i samme by). For ikke å snakke om hvor tåpelig det er at vi må betale for barnehageplass fra august, selv om vi kanskje ikke begynner å bruke den før i februar...snakk om å kaste penger ut av vinduet... Hun blir 1år i november, så vi vurderer at jeg tar permisjon uten lønn til januar neste år, da er hun liksom litt større...tenkte å fortsette med 80% stilling frem til neste sommer, slik at hun kan være 2 dager i barnehagen i strekk, med en dag pause eller helg i mellom..vi tenker det kan være en fin tilpassing... Ikke lett det der!
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 25. januar 2009 #3 Skrevet 25. januar 2009 Her blir det nok tre-fire dager i barnehagen, alt ettersom. Har 100 %, men velger nok å ha henne hjemme noen dager. Er delvis student og jobber ved siden av, så må ha muligheten til å kunne ha henne i barnehage de dagene det passer meg, derfor valgte jeg 100% til å begynne med. Kommer nok til å levere henne litt senere noen dager, når jeg drar ned til skolen, og sikkert hente henne tidligere også. Da blir det ikke så lange dager, men hun får kose seg litt sammen med andre unger, noe jeg tror er veldig viktig. Ser jo bare hvordan hun koser seg sammen med ungene på barselgruppa nå. Tror de får det helt fint i barnehage fra 1 år jeg, de får jo litt nye utfordringer og annen stimulanse enn hjemme. For ikke å snakke om sosialisering med andre barn. Men kan jo bli lange dager om dere jobber 7 1/2 timer hver dag da, sånn sett er det vel greit å ha de hjemme noen dager også. Bestemmer heldigvis dagene mine litt selv jeg da!
halloween-termin :) Skrevet 25. januar 2009 #4 Skrevet 25. januar 2009 Jeg har to barn, en som er i barnehage nå. Alle barn er forskjellige, men jeg tror kanskje at du kan oppleve at 1-2 dager i uka blir lite i forhold til å få en vane rundt det. Vi har også prøvd og tenkt mye - det er vanskelig å vite før man er der... F.eks. i forhold til korte dager - som vi har gjort en del, men som ikke fungerte så bra i praksis. Ved sen levering, så opplevde vi at alle de andre barna allerede var igang med leken og at det var mye vanskeligere å levere, da det var vanskelig for barnet vårt å gli inn. Ved tidlig levering gikk det mye bedre. Nå i permisjon så henter jeg ofte litt tidlig - eller prøver - da er det veldig ofte at min eldste blir sint for å bli hentet før de andre. Så jeg har tenkt at det er bedre for oss å la dagene eldstemann er i barnehagen være "ordentlige" dager - og heller ta fri hele dagen innimellom når vi gjør noe som det er hyggelig å gjøre sammen. Akkurat nå har vi hatt en sykdomsuke hjemme fra barnehage, og da har eldstemann savnet barnehagen. Gleder seg veldig til å være tilbake i morgen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå