Gå til innhold

Navnehjelp (nemlig) - og jeg advarer, det er definitivt tidenes mest kronglete og lengste innlegg=D

Anbefalte innlegg

Gjest Siklerotte
Skrevet

Noen som vil hjelpe med litt navneforslag? Hehe...

Det MÅ være internasjonalt, og det kan ikke inneholde æ,ø og å. Navn som Vanessa, Jessica, Savannah, Celina, Kevin, Robin, Andre etc. liker jeg ikke, så det er ikke aktuelt.

Det er mange navn som er utelukket - så det er ikke så lett. Navn som er tatt og IKKE kan brukes er (familien min er sær, så de blir virkelig sure om jeg gjør det);

Maya, Sophia, Marie, Louisa, Eline, Victoria, Ada, Avery, Ella, Grace, Adele, Christine, Kristina, Rose, Amelia, Sunniva, Aurora, Leah, Olivia,Amalie, Sienna, Madison, Regina, Rebecca, Alida, Emily, Emmy, Matilda, Alice, Karina, Josephine, Madaleine, Johanna, Elise, Hannah, Frida, Mimi, Thea, Anna, Helena (DOG, JEG VURDERER Å TA DET UANSETT - om jeg tør =p), Karen, Anette, Denise, Sarah, Maiken,Alivia, Ingrid, Therese, Silje, Susanna, Nicoline, Carolina, Mathilde, Emma, Mina, Elizabeth, Alicia, Lexey, Teddy, Tilly, Gina ,Julia, Sidney, Lily, Iselin, Bailey, Aliah, Elli, Camilla, Cecilia, Skylar, McKenna, Alyssa, Allie, Aleah, Miley, Allison, Miriam, Pia, Annika, Emerson, Emilia, Willow, Fernanda, Edvarda, Sage, Saga, Meline, Sidney, Kaja, Bailey, Alma, Medina, Iris, Yvette, Emery, Mathea, Linnea, Gabriella, Addison, Tia, Meagan, Michaela, Adeline, Eileen, Ellen, Ingvild, Elen, Irene, Ilene, Mila, Dahlia, Vilde, Ida, Oda, Hedda, Alexandra, Mille, Hailie, Maren, Celina, Dina, Agnes, Emilie, Isabel, Benedicte, Andrea, Annie, Catherine...

Og det som ikke er tatt av familie (JA, EN JÆVLIG ULEMPE MED STOR FAMILIE) - er navn nære venninner har... Er ikke så veldig keen på å kalle ungen min det samme som bestevenninnen min :)

Eneste jentenavn jeg kommer på, som ikke er tatt er; MOLLY, LUCY (begge navn er forsåvidt brukt av familie, men jeg kan kanskje bruke de allikevel da det er mellomnavn....), NORAH og CHRISTIANE (men det heter to nære venninner igjen....), CLARA (men kjæresten til fetteren min, hehe) og AMINDA...

Guttenavn er det samme reglen;

Marcus, Elias, Hans, Fredrik, Tobias, Christoffer, Isaiah, Jesper, Nathaniel, James, Charlie, Charles, Isak, Noah, Gabriel, Samuel, Liam, Martin, Jorge, Carl, Alexander, Oliver, Jakob, Andreas, Philip, Matias, Olai, Lucas, Pablo, Joel, Edward, Albert, Syver, Julian, Sebastian, Ola, Joachim, Magnus, Simon, Emilian, William, Victor, Michael, Nicolas, Benjamin, Sander, Even, Christian, Thomas, Luke, Adrian, Adam, Henry, Truls, Herman, Ludvig, Oscar, Carsten, Max, Maximillian, Jens, Matteo, Mattis, Erik, Edwin, Reed, David, Daniel, Maddox, Leon, Ezekiel, Elliot, Emanuel, Axel, Theodore, Dennis, Kingston, Haakon, Stian, Jameson, Joseph, Sam, Caspar, Quincy, Carter, Damien, Matthew, Sigurd, Eirik, Simen, Jeremiah, Nathan, Brandon, Nicolai, Cornelius, August, Leo, Tristan,Peter, Bendik, Robin...

Det er sikkert flere navn jeg ikke kommer på også... Eneste jeg kommer på som kan være aktuelle er;

FELIX (men ikke så glad i...)

JONAS (men ikke så fint på engelsk...)

SILAS (nja, nei egentlig ikke..)

JUDAH - (vet ikke heeelt...)

SAMSON (nei, egentlig for rart og bakeri....)

Jeg elsker navnet Wilhelm, men så er det vel ikke alltid sånn at man bestemmer alene.

Det er helt umulig, rett og slett. Fins ingen fine navn til overs som da IKKE er tatt - og som jeg liker. Og aller verst - det skal være fire navn...

Har saumfart noen saints navn - og de eneste som kan være aktuelle er;

JENTE

Daria

Emelia

Isidore

Juliana

Magdalene

Margaret

Melania

GUTT

John

Kea

Leander

Linus

Nicodemus

Samson, Felix og Silas er også saints-navn.... Jeg må finne et av de - og dette er de eneste jeg kan plukke ut... Liker egentlig ingen av disse navnene, men... Fins ikke så mye annet!

Faen, så langt dette ble=P Men jeg blir litt sinna fordi det ikke går an å finne noen navn her i verden=p

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, litt av et styr. Blir nesten litt stressa på dine vegne.

Hva med:

Molly Christiane Emelia Helene til jente?

og

Jonas Nicodemus Jaspar Samson til gutt?

Hehe, prøvde meg på et par kombinasjoner, men det er jammen ikke lett.

Syns forresten Jonas fungerer kjempe fint på engelsk. har du ikke hørt og The Jonas Brothers?

Skrevet

Kan du ikke ta noen av de hvor du har skrevet mye ? :o Hvorfor skal du finne 4 navn? Firlinger? Uansett, jeg syns Adriana & Isabel er veldig fine navn, de har de ikke skrevet ;) Nicholas er fint som guttenavn, og Gabriel. Lucas og SimOn har du heller ikke skrvet .. Vet ikke om du syns noen av disser fine, men passer hvertfall internasjonalt. Du skriver du ikke liker navn som Vanessa, Jessica, Savannah, Celina, Kevin, Robin, Andre, noe jeg gjør. Skal dere bo i England eller vil du bare ha internasjonale navn? Er ikke glad i æ,ø,å-navn jeg heller, blir så rart i utlandet.

Vel, uansett, se gjennom disse:

ADRIANA

ISABEL

NICHOLAS

GABRIEL

LUCAS

SIMON

Skrevet

uff :/ så ikke at du IKKE kunne ha Nicolas, Gabriel, Lucas og Simon :/ syns synd på dg. Men må alle i familien din ha 4 navn? Isåfall, kan du ikke oppkalle etter noen?

Skrevet

Skal si du har stor familie, og internasjonal, og vennekrets ja... Likevel - noen fine navn er ennå ledige - hva med disse:

Cedrik

Emrik

Jasper

Casper

Conrad

Georg

Cornelius

Matheus

Sakarias

Leonard

Cordelia

Cornelia

Amelie

Alexia

Leonor

Hermine

Georgine/a

Billie

Lilly

Eugenie

Beatrice

Felicia

Skrevet

Du burde prøve å velge etter hjertet,hva du synes er finest :) Og ikke la familien styre,det er vel ikke deres sak??

Leander og Emelia er nydelige navn :)

Men om dere skal bo i Norge så burde navnet være slik at det er fint å uttale på norsk også.

Det finnes jo så utrolig mange fine navn som er nydelig med engelsk uttale,men som blir litt rart på norsk.

Lykke til :)

Skrevet

Bare lurer på: Hva er saints navn? Er det bare jeg som er dum som ikke vet?

Går

Anton

Abraham

Paul

Helen

Ella

Lydia

Laura

Skrevet

Saints er helgener, og de har sine "navnedager", i Spania har vi f.eks San Juan (som er det samme som sankthans, midtsommer) og man feirer personer med disse navnene på de spesielle dagene.

De har som regel en religiøs betydning, men jeg er verdens minst religiøse person så jeg kan ikke mer enn ytterst nødvendig om dette.

F.eks Santa Noelia har sin saints dag 24 eller 25 desember i Spania, fordi det er fra Noel (julen).

Uansett, alle de forskjellige helgenene har sine betydninger, og katolikker oppkalles som regel etter en helgen. Det var forresten ulovlig å døpe barn som ikke hadde helgennavn i Spania for ikke så mange år siden.

Skrevet

Og sånn for å legge til det jeg allerede har sagt:

Helena

Keira

Lucia

Skrevet

Adela

Adelia

Adelina

Adine

Amine

Alaia

Alina/Aline

Alette

Alouette

Alexia

Alpha

Akeela

Amara

Alysia

Ailie

Althea

Amilia

Anabelle

Anaïs

Anina

Antoinette

Arden

Arlene

Agatha

Ashley

Apple

Audrey

Athalia

Aven

Augusta

Christense

Cornelia

Cordelia

Camilia

Ciara

Celia

Carna

Ivery

Jenny

Henny

Neyla

Keyla

Harlow

Nelly

Ophelia

Lola

Skrevet

Synes forresten at Helena er helt sinnsykt fint, rett og slett. Hadde valgt det, jeg :-)

Skrevet

syns også helena er skikkelig vakkert =)=) finest av dem du har der ja=)

Skrevet

Er det jeg som er blind, eller står ikke Selma på "opptatt"-lista?

Selma funker etter min erfaring godt på engelsk, fransk, spansk, italiensk, russisk osv...

Hva med Astrid, det syns jeg er så tøft på "utenlandsk"(engelsk, spansk, tysk fransk). Ser Ingrid står på "opptattlista", men søsteren til Ingrid Betancourt (hun franskættede colombianske fangen) heter visst Astrid.

Ellisiv er fornorsking (gammel-norrøn) av Jelisaveta(russ.) /Elizabeth, og funker fint i uttalen på engelsk osv...

Ellers liker jeg Billie

Eugenia

Magdalene/lena (hva med Maud/e?)

Skrevet

Tenkte på:

Jenny, Annabell,Mia og Adele

Jonathan og Aron.

Skrevet

Wow Siklerotte, er du gravid?=) I tilfelle gratulerer! Har du noen barn fra før? Blir litt lettere og komme med forslag hvis man vet hva søsken heter;-))

Skrevet

Fetteren min heter det samme som broren min til andre fornavn, ingen som har brydd seg.

Hadde helt klart gått for Helena uavhengig av om barnets tremenning het det til andre fornavn eller ikke. Det er jo såå fint!

Skrevet

Høres sånn ut ja.. men kan jeg få spørre om hva (eventuelle) søsken heter? Litt nysjerig av meg skjønner du, pluss at det da som sagt blir lettere og komme med gode navneforslag!:D

Gjest Siklerotte
Skrevet

Akkurat om det passer til ungen sitt navn eller ikke er min siste bekymring;) Jeg liker alt mulig rart.

Skrevet

Såg at julan var på den korte lista;)

Hva med Luca eller Jonah

Skrevet

Joanne (Jo-ann)

Mirabelle

Kira

Sandra

Julie/Julia

Juliana

Savannah

Elina

Melina

Melssa

Miranda

(vet ikke om disse stod der, orket ikke lese gjennom hele) ;p

Skrevet

Alexis, Sheena, Mischa, Isobel, Tomine, Nicole, Natasha, Natalia,Natalie

Skrevet

Hvis du ikke liker noen av de navna , foreslår jeg at du kjøper en navnebok :) hehe ;p mange navn du ''ikke'' kan ta, men tror jeg ville gjort det uansett ;p de fleste fine navna er jo tatt.. Men Emilia er ganske fint,, Liker du virkelig ikke Adriana? Synes det er utrolig vakkert jeg ;) Men gjør ikke noe om du ikke tar det ,, Jo færre , jo bedre :)

Skrevet

Så du er gravid? Så morsomt, gratulerer masse!

Jeg synes for øvrig Samson er råtøft :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...