Anonym bruker Skrevet 25. januar 2009 #1 Skrevet 25. januar 2009 Jeg har en datter på 4 uker som jeg full ammer. Men for tiden sliter jeg litt med å få det helt til. Jenten min vil for tiden bare drikke 2-4minutter på ene puppen før hun er fornøyd. Da slipper hun puppen, jeg tar henne da opp for å få henne til å rape.Legge henne så til igjen men hun slipper i løpet av et min igjen. forsøker å ligge henne til flere ganger men jo mer jeg forsøker jo sintere blir hun . Kan det være mulig at hun blir mett på disse få min? Jeg forsøkte å pumpe meg for å se hvor mye melk jeg har. Fikk ut nesten 60 ml på 5 minutter. Er dettte mye? Vil gjerne legge til å melken begynner å renne med en gang babyen blir lagt til brystet. Jenten min har i dag hatt 3 bæsje bleier og masse tisse bleier. samborer sier at hun får for mye mat og at hun blir sint når jeg legger henne til fordi hun er mett og at jeg tvangsforer henne...Hun gulper også en del under måtidet, dette gjerne etter at hun har lagt rolig i 2-4 min. Er den noen andre der ute som ammer så kort om gangen?
MiLady Skrevet 25. januar 2009 #2 Skrevet 25. januar 2009 Når ho gulper etter måltidene, så har ho fått nok mat, spist for mye.. sånn gjør min når han har spist for mye.. da gulpes det så spruten stå ut av den søte munnen hans Helsesøster sier at babyer tømmer et bryst på 10 min, så da kan de vel tømme det på 5 min..
MiLady Skrevet 25. januar 2009 #3 Skrevet 25. januar 2009 å ha 3 bæsjebleier og masse tissepleier vil jeg si ikke er unormalt, de kan gjøre fra seg for hvert måltid og det kan være en bæsjebleie på et døgn.. 60 ml synes jeg ikker er mye, når min var i 4 uke så pumpet jeg alt fra 60-80 ml, nå 3 uke senere så pumper jeg alt fra 90 til 120-30 ml. jenta di styre sjøl hvor mye ho spiser og overskuddet kommer gjerne opp.. så lenge ho ikke skriker og viser at ho vil ha mer mat så trenger du ikke gi henne mer pupp. Jeg må jo bare si at jeg er misunnelig når din bare ligger i ca 5 min min ligger alt fra en halv time til 1 time.. men skjønner at du har løst at ho skal ligge litt lenger ved brystet, det er jo kos når de ligger ved brystet og viser at de storkoser seg
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2009 #4 Skrevet 25. januar 2009 min lille sluker "puppen" og på 5 min er han ganske fornøyd- som regel- og så hender av og til at han bruker lengre tid..
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2009 #5 Skrevet 26. januar 2009 Gratulere med baby Vektoppgangen vil fortelle deg om hun spiser nok eller ikke. Du kan jo stikke en tur innom helsestasjonen om du er i tvil. For meg høres det ut som hun spiser nok. 60 ml på 5 min høres veldig bra ut Jeg kjenner en der babyen omtrent bare ble lagt til og så var babyen ferdig å spise. Det tok ikke mange minuttene. Denne mammaen måltidsveide da hun var på sykehus og babyen spiste fulle måltid den Melken kom nok veldig raskt og babyen var nok en supersuger Så små babyer skal forresten spise ca 8 ganger i døgnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå