LapScouse Skrevet 25. januar 2009 #1 Skrevet 25. januar 2009 Jeg vurderer å ta enkle fag på universitetet, spesielt pedagogikk, musikk grunnfag og engelsk grunnfag for å bli lærer. Går dette an?
FrøkenSprøken Skrevet 25. januar 2009 #2 Skrevet 25. januar 2009 Kjæresten min har gjort det. Han er nå straks ferdig med en masteroppgave i biologi, og så skal han ta ped desentralisert mens han jobber. Vurderte det selv, men ønsker å jobbe i grunnskolen, og da er det best å ta vanlig lærerhøgskole, så er i gang med det nå Men mener at jeg undersøkte en slags lærerutdanning på universitetet i Trondheim, hvor man var ferdig lærer etter 4-5 år. Mener at man kunne velge fag ganske fritt, men at man måtte velge "emne" ala matematikk, realfag, geografi, samfunnsfag, kunstfag eller noe. Stikk opp på universitetet og snakk med de. Det gjorde jeg, og det var genialt:) Fikk all den hjelpen jeg ville ha. Lykke til!
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 25. januar 2009 #3 Skrevet 25. januar 2009 Du kan ikke undervise på pedagogikk, du må da ha praktisk-pedagogisk utdanningskompetanse og dette er ikke det samme. Men du kan ta grunnfag musikk + grunnfag engelsk + ppu og da blir du adjunkt med tillegg.
LapScouse Skrevet 25. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 25. januar 2009 Takk for svar! Ta utdanning på universitet og ikke lærerhøgskole er noe jeg virkelig vil. Kan ikke gå lærerhøgskole pga. strykfare i matte. Tør ikke risikere hele utdannelsen fordi jeg stryker i 1 fag. (Suck bigtime i matte, men er flink i alt annet! Du sier jeg kan ta grunnfag musikk + grunnfag engelsk + ppu. Hvordan går jeg fram, søke ? Hvor mange år tror dere det vil ta?
♥binna♥ Skrevet 25. januar 2009 #5 Skrevet 25. januar 2009 PPU er et år på heltid, eller to år på deltid. Jdeg tok det på deltid og jobbet ved siden av. Helt overkommelig, gjorde det bra, fikk A. Et grunnfag (eller årsenhet som det heter nå) tar et år. Du kan jo melde deg opp til flere ting samtidig, men vet ikke hvor lurt det er. Vurderer selv å ta et "enkelt" fag i tillegg for å gå opp i lønn. I motsetning til deg vurderer jeg matte. Musikk hadde jeg aldri klart. Vet ikke hva som er enkelt. Sosiologi?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå