Anonym bruker Skrevet 25. januar 2009 #1 Skrevet 25. januar 2009 Vi er tre i familien, og jeg og mannen min er så dårlige til å planlegge matinnkjøp for flere dager av gangen. Er ofte i butikken nesten hver dag. Jeg ønsker å gjøre noe med det. Er det noen som gidder å sette opp hva dere handler inn og hvor mye av hver tinge pr uke? Jeg hadde nok klart det, men trenger litt tips for å sette i gang.
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 25. januar 2009 #2 Skrevet 25. januar 2009 dette lurer jeg også på! I dag har jeg og samboer skrevet handleliste for neste uke, og så skal jeg handle i morgen. På vår liste står: 3 l melk 3 brød 2 kjøttdeig fiskekaker spagetti poteter gulerøtter frukt skinke juice bringebærsyltetøy dopapir Middagsplanen neste uke er fiskekaker i brun saus med poteter og gulerøtter, kjøttdeig og spagetti, kjøttkaker i brun saus, og en ting til som jeg ikke husker (lista ligger på kjøkkenet.)
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 25. januar 2009 #3 Skrevet 25. januar 2009 må få med: Planen vår er at vi skal bare handle 2 ganger i uken, mandag og fredag. Da kan jeg få fersk frukt 2 ganger i uka
Sannali Skrevet 25. januar 2009 #4 Skrevet 25. januar 2009 Jeg har nok ingen handleliste til deg dessverre, men mitt beste tips er nødvendigvis ikke å handle inn det samme hver uke, men å sette opp ukesmeny og handle ut fra den. Man har ofte mer enn man tror, og ofte kan man lage ganske mange middager bare ut fra det man har i kjøkkenskapene, evt er det bare et par råvarer som mangler. Dersom dere har tid kan dere jo sette dere ned sammen med en kokebok og samtidig utvide repertoaret litt på middagsfronten mens dere skriver menyen:)
2 gutter og 1 jente Skrevet 25. januar 2009 #5 Skrevet 25. januar 2009 vi handler en gang i uken, og da blir det store innkjøp. jeg bestemmer middager for 7 dager og kjøper alt som trengs for dette, i tillegg til melk, brød, jus, frukt, bleier og alt annet man trenger. det kreves litt mere planlegging, men det er ingen tvil om at det er lønnsomt. spesielt hvis man er som meg, jeg kjøper mye ekstra hver gang jeg stikker innom butikken. men sopm sagt lag ei skikkelig gjennomtenkt liste for det er så lett å glemme noe.
Gjest Skrevet 25. januar 2009 #6 Skrevet 25. januar 2009 jeg har heller ingen handleliste til deg, men jeg og mannen min pleier på og gjøre storinnkjøp en gang i mnd også supplerer vi på det vi trenger ellers i uka. Da kjøper vi inn masse middager,poteter,pasta,brød,melk .barnemat,grøt, frukt,grønnsaker osv .... .. lager det meste av middagene selv og sparer masse penger.... Dette er lønnsomt når man har småbarn .. kjøper også 4bleiepakke i slengen hos kiwi og får den fjerde gratis. Lykketil
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2009 #7 Skrevet 25. januar 2009 Takk for tips! Jeg blir inspirert i å prøve. Tror jeg i første omgang kommer til å kjøpe mer av det vi vanligvis pleier, som: brød (kan pryse), flere liter melk (går mye av det), pålegg, ol, og planlegge middager bedre. Og kan jo også kjøpe to pakker i stedet for én hvis vi f.eks kjøper pastaskruer, ris ol. HI
Renate :-) Skrevet 26. januar 2009 #8 Skrevet 26. januar 2009 Jeg lager alltid en liste over middag til den kommende uken, så handler jeg det jeg ikke har i skap eller fryser som jeg trenger til det. Brød baker jeg selv så dersom jeg ikke har brød i fryseren eller mel i skapet handler jeg det..... Av slike ting som jeg nevner her, pålegg og husholdningartikler må en bare handle når det er tomt tenker jeg, veldig vanskelig å beregne forbruk og en bruker jo ikke opp vaskemiddel og såpe på en uke slik at en trenger nytt hver uke. Jeg har et skap der jeg har såpe, tannkrem osv til det blir tomt på badet, når jeg tar den siste herifra (har alt fra 1-3 av de forskjellige for handler som regel når det er tilbud) skriver jeg på listen og kjøper det til neste uke. Frukt og melk er vel det eneste jeg handler litt på impuls men drar da alene for at vi ikke skal plukke med oss masse annet, frukt og grønsaker syns jeg blir dårlig fra mandag til lørdag f.eks..... Det var ikke noen liste som du etterlyste men kanskje noen tips?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå