Asobi Skrevet 25. januar 2009 #1 Skrevet 25. januar 2009 Skal ha ca 30 gjester i navnefest og har ikke så lyst på koldtbord eller tapas. Noen som har noen tips?
Frøken Freken Skrevet 25. januar 2009 #2 Skrevet 25. januar 2009 Vi skal ha tapas, søstera mi hadde trøndersodd i dåpen til yngste, det var veldig praktisk og godt. Soddet er jo på spann og skal bare varmes, og så koker en poteter som skal has i. (Mamman vår er trønder, så det er tradisjonsfestmat for henne)
-trollemor- Skrevet 25. januar 2009 #3 Skrevet 25. januar 2009 gjør det enkelt! vi tenkte å ha matservering isteden for koldtbord, men det ble koldtbord. Hva med en god suppe til forett, og en gryterett til hovedmat? Et hav å velge av... Enkelt å lage til, og bare 2 store kasseroller. Med deilig brød til? Vi hadde en kokk her som lagde alt til mens vi var i kirken. Vi handlet inn alt. Han lagde til waldorf salat (utgrolig deilig og frisk!! , første gang jeg smakte det) vanlig salat, potetsalat 2 stk (en tysk (med bacon, purreløk og eddik) og en vanlig) eggerøre, laks og kokte egg, spekemat med honningmelon, ostefat med druer og kjeks, roastbiff, skinkesteik og provenceskinke med crispisalat, agurk og paprika. Og kjøpte inn deilig grovt brød ( fra meny) og nystekte hvite rundtstk (first price , 13 kr for 15 stk) Tror alle likte maten, det var en fulltreffer. Masse lykke til, ta masse bilder og slapp av og nyt dagen! Jeg syntes dagen gikk alt for fort, tok for lite bilder og fikk ikke snakket så mye med folk slik jeg hadde ønsket.
Asobi Skrevet 25. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 25. januar 2009 Ja, trøndersodd har vi snakket om, men vi har ingen forbindelser til trøndelag, så da blir det ikke en tradisjonsrett. Har tenkt litt på gryterett og det er jo også litt i samme gate. Vil bare ikke at det skal bli kantinefølelse over måltidet. Hehe. Har laget tapas før, så det vet jeg at jeg kan fikse... Skal du lage alt selv, eller får du litt hjelp? Evt kjøper fra katering..
Asobi Skrevet 25. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 25. januar 2009 Ja, vi har lyst til å gjøre det litt enkelt, men vil også at det skal bli godt. Gryterett er et godt forslag:) Synes det dere hadde hørtes veldig godt ut og helt fantastisk med en kokk som kunne lage alt sammen:-) Skal kose meg masse og satser på at jeg klarer å få meg litt av selskapet.
MammanTilKjetil Skrevet 25. januar 2009 #6 Skrevet 25. januar 2009 Vi lager maten selv. Så det blir noe så enkelt som røkt svinekam. Men det er noe alle liker + det er litt fancy med kjøtt, god saus og poteter synes jeg.. Er ikke så glad i koldtbord. men maten kommer på under 1000kr for 17 gjester så jeg er veldig fornøyd=)
Mamma mjaua Skrevet 25. januar 2009 #7 Skrevet 25. januar 2009 Vi serverte snitter vi. beregnet 5 pr person, 99 kr for 5 snitter. Ble igjen ganske mye og det var godt. også hadde vi champanige, brus, vann, vin, kaker og is:) Ble veldig vellykket!
nr2-imagen:) Skrevet 25. januar 2009 #8 Skrevet 25. januar 2009 Vi bestilte biffgryte m/salat og baguetter fra catering byrå(120,- pr.pers med 2 serveringer), så laget familie kaker. Jeg laget ingenting! hihi
Pjuskelusk Skrevet 25. januar 2009 #9 Skrevet 25. januar 2009 Vi bestilte spekemat fra catering. Billig, lekkert og kjempegodt!
LadyBlackJack Skrevet 25. januar 2009 #10 Skrevet 25. januar 2009 Vi skal ha hjortestek på navnedagen til mini. Blir ca 25 pers. Mye av grunnen til matvalget er at svigers har en 13kg hjortesteik i frysen de ikke helt finner anledningen til å bruke. Er nydelig med soppblanding, broccoli, gulrøtter, fløtesaus og poteter, mmmmm...gleder meg allerede! hehe
Frøken Freken Skrevet 25. januar 2009 #11 Skrevet 25. januar 2009 Er litt usikker på hvordan vi skal gjøre det. mannen min er med i en sånn gutte-matlagingsklubb. De er åtte kamerater som lager mat og bøtter vin noen ganger i året. Han har foreslått at vi kan spørre om de ønsker å hjelpe oss litt, og så kan vi spytte i til en guttefest etterpå. Forøvrig syns jeg godt venner kan hjelpe til litt uten fest også, så kan vi gjøre gjengjeld en annen gang. Evt vurderer jeg å be søsken ta med en rett til tapas hver. (vi har til sammen 6 søsken;) Og foreldre bake kaker. VIl uansett lage en litt uformell ramme. Må leie lokale for vi driver og bygger hus, som egentlig skulle være ferdig slik at selskapet kunne være der - så har ikke så mye penger for tida. Blir sikkert bra uansett! Jeg syns trøndersodd er dritgodt, og veldig enkelt både å lage og servere- så jeg kunne godt valgt det uten trøndermamma også
Nordlyspar♥ Skrevet 26. januar 2009 #12 Skrevet 26. januar 2009 Vi hadde 30 til middag og 60 til kaffe. Vi serverte: Forrett-Indisk karryhønsesuppe Middag-Svinefilet i paprikasaus Dessert var kakebord sammen med kaffegjestene.... vi hadde 9 kaker og fikk kanskje 1,5 kake til overs...
08 + april spire Skrevet 26. januar 2009 #13 Skrevet 26. januar 2009 Hei Vi hadde lammelår. Det laget seg selv mens vi var i kirken. Hadde fløtegratinerte poteter til som vi laget dagen før, sånn at vi bare varmet de i oven mens lammelårene hvilte. Som grønnsaker hadde vi ratatoulie som vi også laget dagen før. Ble kjempegodt. Ellers så kjøpte jeg en dåpskake og ba alle tantene bake en kake hver. Vi var 21 gjester og hele festen kom på 2000,-. Det synes jeg er billig når man lager mat til 21 personer.
lillefot Skrevet 26. januar 2009 #14 Skrevet 26. januar 2009 Vi hadde navnefest på sommeren, så vi grillet indrefilet av svin, med fløtegratinerte poteter og gresk salat. Var en storslager. Salaten gjorde jeg ferdig kvelden før, og potetene ble skrelt. Hadde ca 2 timer fra seremonien i Rådhuset var ferdig til alle gjestene kom. Så det blir nok en reprise til sommeren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå