Gå til innhold

slutt med smokken, til inspirasjon! ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi slutta med smokken for 4 dager siden, og det har gått over all forventing! Amma poden til han var 2 og da var det rett på smokken som vi syntes var med hele tiden. ganske slitsomt egentlig. Vi trodde det kom til å bli helt mayhem å slutte, men det gikk så bra! ingen grining, etterlyser den av og til, men bare trekker på skulderene når vi sier den er borte. Vi gjorde det slik at vi fant et tidspunkt med noen rolige dager. brukte to uker på forhånd å snakke om det litt hver dag, minne han på at snart skal kaptein sabeltann få alle smokkene (han er ihuga fan, så det ble naturlig). gikk på nett og så på bilder av smokkariet osv. jeg kjøpte en stor konvolutt som vi har tegnet på og dekorert med sabeltann- utklipp osv, og øvde oss på å putte smokkene oppi. Poden ble selv med til postkontoret og sendte smokkene. han er så stolt nå, stor gutt! det var gøy å bli positivt overrasket, siden han tross alt var helt avhengig!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oy så bra =) kan jeg spørre hvor gammel han er? driver å planlegger det samme her.. han har slutta helt på dagen nå, men er totalt avhening om natten.. synes det er så pes for det flyyter sutter på hele soverommet..

Skrevet

Gjorde det samme her i går. Han og pappaen dro og postet brevet til sabeltann i går. Spurte 1 gang om smokken før han la seg i går, sa bare "ok" når vi minte han på at sabeltann hadde fått de. Siden har vi ikke hørt snakk om det. MÅ huske å be de om å kaste smokkene han har i bhg i morgen : )

Han var forresten superavhengig!

Skrevet

han blir 3 i februar. brukte den mest hjemme, ikke i bhg, men her hjemme var det heeele tiden...

Skrevet

Så flott et tips!!! Min er snart tre og vi planlegger å slutte snart (men nå har det kommet på en utrolig trassperiode så vi venter nok til det forhåpentligvis roer seg litt). Det skal vi jammen prøve!!! Kaptein Sabeltann er jo kongen. Hvor finner jeg om det smokkariet på nettet da? egen Sabeltann nettside?

Skrevet

Hvis du går inn på dyreparken.no og klikker på skipet til Sabeltann på venstre side, så kommer det opp en liten videosnutt. Der ser du alle smokkene i kisten han har også ser du at en gutt gir smokken sin til sabeltann. Det er et eget bilde av smokkariumet der også : )

Skrevet

ja den videosnutten var veldig bra, unger er jo så visuelle og guttungen her identifiserte seg med gutten på videoen med en gang, mye lettere for en unge å skjønne hva som skal skje når han ser det slik enn at vi fomlete prøver å forklare det. så videosnutten jevnlig gjennom de to ukene med forberedelsestid og snakka MYE om det, så ingenting skulle komme som et sjokk! har aldri følt meg så pedagogisk i hele mitt liv, og her i heimen er begge foreldrene lærere! ;)

Skrevet

lite tips er aa si at smokken(e) skal sendes til fattige barn som ikke har raad til smokk. De som har proevd det skal ha faatt babyer som er veldig stolt over aa ha gitt smokken sin til noen som ikke har raad til smokk ;-)

Skrevet

Min jente på 2 år og 4 mnd har ikke noe grunnlag til å forstå at noen fattige barn skal få smokkene hennes... Så det funker nok dårlig her...

Hun bruker bare smokken når hun skal sove, og innimellom når vi kjører bil... Ikke Sabeltann-fan, så jeg lurer litt på hvordan jeg skal få henne til å slutte... Men det er litt tidlig enda, hun skal få kose seg litt til med den ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...