Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

tenkte å lage sukkervann. kan jeg bare helle det i en tåteflaske å la det stå i kjøleskapet? å la det stå romtemperert før jeg gir det til henne?

må det være 37grader selvom det bare er 2 ml hun skal ha?

er det farlig å gi om hun ikke har kolikk, men likevel skriker som en stukken gris i over fire timer i strekk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan gi det på tåteflaske men ville hatt romtemperatur på det. Tenker at det kan bli litt sjokk med noe så kaldt for de om får alt temperert;) Trenger ikke være 37 grader...

Jenta vår har ikke kolikk men har gitt sukkervann ved et par anledninger fordi hun har skreket så fælt. Hjelper faktisk;)

Skrevet

Vi gir også jenta vår sukkervann når hun har hatt vondt i magen, selv om hun ikke har kolikk. Ga på en teskje i starten, men nå gir vi henne på tåteflaske. Jeg har kokevann som er ca 37 grader stående på termos fordi hun får mme, så jeg blander sukkervann av det også!

Skrevet

tar du det bare på øyemål hvor mye hun skal ha i seg? for tåteflasker måler jo ikke 1 og 1 ml.

Skrevet

Jeg tar ca 10 ml vann og ei halv teskje sukker. og lar henne sutte litt på den (med 1èr tut). Så hun får nok i seg mer en 2 ml, men det kommer ikke mye ut, og hun drikker ikke alt liksom. Det virker veldig bra på vesla her, men så gråter hun ikke så veldig mye heller da!

Skrevet

Sukkervann er smertestillende for disse små,

så om en har kolikk eller ikke har egentlig ikke noe å si,

så du kan trygt gi det.:)

Å de kan ikke få noe form for diabetes av sukkervann,det har jeg snakka me legen om...

Suppa vår hadde kolikk i 4,5mnd så vi har gitt mye sukkervann,

å vet åssen det er å ha en som skriker i mange timer i flere mnd.

Det er ikke enkelt,så det er godt en kan prøve å roe ned de små med noe som er naturlig å ikke medisiner..

(ukkervann ville jeg heller gitt enn miniform siden sukkervann er naturlig å ikke medisin..:))

Lykke til å håper babyen roer seg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...