Gå til innhold

Hun nekter å sove om natta!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente på snart 7 mnd som vi holder på å nattavvenne... Meeeeen det går ikke så bra. Hun er en bestemt liten frøken, og kan fint holde på i 3 timer før hun slår seg til ro igjen. Skriker ikke hele tiden, ligger å klager en del også. Dette er den andre uka vi prøver, men det går ikke "etter planen" for å si det sånn..

Ser at mange bruker 3 netter, men sånn er det ikke her! Så nå må jeg ha noen gode råd her! Vet jammen ikke hva vi skal prøve.

Bruker den "pick-up-put-down" metoden, hysjer og roer ned før vi går ut. Hun blir mer urolig når vi sitter der for det er hun ikke vant til i det hele tatt.

Og kutta dere ut helt når dere først gjorde det, eller ga dere en gang i løpet av natta?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe... flere som har samme problem??? :)

Skrevet

jepp...men min er ikke så gammel som din da...hehe

Skrevet

vi prøvde første runde for en mnd siden, men da var hun slettes ikke klar for det. Hører stor forskjell på skrikingen nå og da.

Men nå spiser hun jo godt med grøt morgen og kveld, og frukt og middag går ned på høykant, så ingenting tilsier at hun trenger pupp om natta. Frustrerende dette! :)

Skrevet

hun er bare 4mnd, men hun sov 2 netter natten igjennom. Så ble det stopp! Her sliter vi mest med å få henne til å legge seg til kvelden...kan blir ganske så seint til tider...

Er villig til å prøve ALT!

Skrevet

tja, eneste jeg kan anbefale er gode rutiner. Gjør det samme hver kveld, i samme rekkefølge. Her går det greit å legge henne, hun klager litt, men sovner av seg selv rundt kl 19. Har gjort det i noen mnd nå. La henne tidliger og tidligere, helt til vi syntes det var passe.

Skrevet

Hatt de samme rutinene siden hun var 5uker gammel. Og det har ikke funket enda.

Og hun kan sove alt fra 15min-2 timer i egen seng, da er hun ferdig ladet og klar for å holde mamma oppe på natta.

Skrevet

hehe... morsomme unger vi har gitt.. :) Har som sagt ikke noen gode råd da, men håper veeeeldig på at noen andre har det! :)

Skrevet

Vi nattavvente sønnen vår når han var litt over 7 mnd. Han hadde da våknet iallefall hver 3. time (ofte oftere) siden han var født. Våknet også ofte 20 min etter han var lagt, og ville ikke sove på i alle fall et par timer. Pappa tok jobben, og det gikk ca 3 netter før han sov til 5 -6 før han fikk pupp. Pappaen satt inne hos han hele tiden, vi har brukt å sitte hos han til han sovner, da han har problemer med å finne roen, snur seg og reiser seg opp, så vi må "holde han fast" for at han skal sovne. Så ble han syk, og hele greia skled litt ut igjen. Vi kjøpte så babysafe (nattpose med seler) og det har vært revolusjonen for oss. Nå sovner han selv, og sover stort sett til 4-5 før han våkner og får pupp, sovner igjen. Helt ok synes jeg.

Skrevet

Vi har nattpose som hun bruker, trenger ikke selene ennå for hun klarer ikke reise seg el snu seg med den på. Bruker den for at hun ikke skal sparke av seg dyna. Prøver i første omgang å få henne til å "klare seg" med pupp bare en gang i løpet av natta, men vet ikke om det er bedre å kutte helt med en gang?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...