Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei!

jeg er i uke 35, og trener fortsatt 5ganger pr uke. kondisjon som spinning, høypuls, stepstyrke...og litt styrke på overkropp i tillegg. to ganger i uke er jeg på pilates, da i sammenheng med en kondisjonsøkt.

lurer på hvor mye dere trener, overdriver jeg? er utrolig plaget med kvalme, og føler det hjelper å trene. Litt vanskelig å gi slipp på denne treningen kjenner jeg.

hvilken treningssone ligger dere på under kondisjonsøkten? jeg ligger mellom 70-93% av makspuls under en treningsøkt.

hadde vært kjekt å hørt med andre gravide hvordan dere trener, få litt tips og dele erfaringer :)

må vel si at jeg er rimelig avhengig av trening..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139516357-hvor-mye-trener-dere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Er i uke 30 og trener 3-5 ganger i uka. Har kuttet ut de tyngste timene/øktene (blå timer på SATS, bortsett fra HP u/h og styrke). Er i full jobb og har en 3,5 åring og det er det jeg har ork til. Bruker ikke pulsklokke, da jeg kjenner min egen kropp:-) Men brukte det aktivt før graviditeten altså.

Ellers prøver jeg å lytte til kroppen, kjenne etter hva jeg har lyst til den dagen. Prøver ikke å stresse med kiloene som kommer på, de renner ganske fort av igjen etter fødsel!

he,he, nei disse kiloene er umulig å holde unna...er oppe i 15+ allerede. men synest det er godt å få denne mestringsfølelsen av trening :) også hjelper det på kvalmen, og det er jo stor motivasjon :)

prøver å lytte til kroppen jeg også, men føler egentlig det går bra, men har kanskje litt mer tungpustet den siste uka. ikke alltid i sammenheng med trening, men litt generellt kanskje..babyen presser både på lunger og urinblære :)

Trener ca 4-5 timer i uka, og er nå i uke 17. Jeg har tenkt til å fortsette å trene like mye så lenge jeg kan, forhåpentligvis til 3 uker før termin. Men jeg holder lavere intensitet nå enn før. Synes det stort sett går av seg selv, og føler det er riktig for kroppen.

Jeg er i uke 28 og trener 2-3 ganger i uken. Lytter til kroppen og ligger mellom 70-80% av makspuls i gjennomsnitt i løpet av økten. Klarer liksom ikke å presse meg selv så mye mer enn det. Mitt største problem er at jeg føler at jeg må tisse nesten hele tiden under trening og det er ganske irriterende! Lurer også på om jeg har kjent noen svake kynnere når tempoet blir litt høyt..

Håper å kunne fortsette med treningen så lenge som mulig!

• 2 måneder senere...

Annonse

Jeg trener hver dag. Får en del smerter under løpetrening selv om jeg ikke har mage. Er bare 7+3 på vei.

Forrige graviditet kjørte jeg på med 13x1000 høy int. Max styrke, knebøy osv. Tenkte at hvis det ikke tåler dette er det ikke liv laga. Mistet i uke 13, så jeg tar det litt roligere denne gangen.

Men tror fortsatt man kan kjøre bra på med mengdetrening.

• 3 uker senere...

Etter hva jeg har fått vite er det ikke lurt å kjøre så mye løpetrening... Støtene er ikke bra for fosteret. Og enig i at mengde er helt ok - bare slakk litt på intensitet. Det er viktigere å bli svett en halv time ofte, enn to knallharde økter i uka. Selv om det er vanskelig å begrense seg når man først er i gang. Merker at det skal litt mer til for å nå makspuls, og selv om jeg har lyst gi alt er det ok å bremse litt.... Snart setter vel også størrelsen på magen en liten begrensning

Jeg trener ca 4 ganger i uken, men prøver roe det litt ned. Men guri så deilig det er med de øktene, en liten pause fra verden og ha kontroll over kroppen igjen....

Hei!

Jeg er nå i uke 40 og har siden jeg gått ut i permisjon for to uker siden kun trenet stavgang 1-1,5 time pr dag. Det er nok trening for meg nå kjenner jeg. Litt styrke hjemme hvis jeg føler før det...

Har under hele gravidideten trent 4-5 ggr i uken, variasjon av ski, spinning, styrketrening, elipsemaskin og stavgang. Mye legre intensistet enn før. Sluttet jogge i uke 26, da jeg ikke synes det var noe godt for høfter og bekkenet.

Hovedsaken er at man rør på seg mener nå jeg. Jeg har til trots for trening gått opp 20 kg nå...akkurat som sist graviditet. Så sånn fungerer kroppen min.

Har også en 3 åring som vil leke masse og tapper ju en for energi til tider.

Annars tipp topp svangerskap. Ikke en enaste sykedag fra jobben og jobbet 100% frem til permisjon.

Nå venter vi bara at lillebror/lillesøster skal komme ut ;0)

• 2 uker senere...

Jeg er 32 uker på veg og trener 4 timer i uka i tillegg til turer i helga med familien. Med over 100 % jobb og ei frøken på 2 år er det rett og slett ikke tid og krefter til mer. Har denne gangen funnet ut at det er stor forskjell på å være gravid 1. og 2. gang. Når man har en liten som krever mye leking om oppmerksomhet hele dagen er det mye mindre energi i potten...

Jeg trener stort sett intensivt når jeg trener, men er nøye på å holde meg under/på syregrensa. Bryr meg ikke så mye om puls og soner, men hører mer på kroppen. Pulsen er uansett ikke til å stole på nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...