Gå til innhold

hvordan foregår en abort, fra lege til sykehus..

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvordan foregår en abort, fra du går til legen til du går til sykehuset.

Vil man få ultralyd for å se hvor langt en er på vei?

Får man se embrye da?

Hvordan tar man pillene for medisinsk abort?

Kan jeg ta dem opp mellom beina selv...jeg har ikke lyst at en fremmed skal gjøre det , gynokolog.

Må man på utskraping etterpå?

Jeg er 7.uker på vei.

Fortsetter under...

Hei,

jeg kan beskrive hvordan det var for meg.

Du går til legen (kan være privat hvis du ikke vil til fastlegen - det gjorde jeg). Du får bekreftet gravidteten ved en test, og forklarer hvor langt du har kommet etc. Han skriver så ut papirer som sendes til sykehuset (eller du kan levere de selv). Sykehuset kaller deg inn til en time for undersøkelse og samtale. Her får du en ultralyd for å bekrefte at du ikke er lenger på vei enn du tror. Jeg så ikke på dette selv (men mulig du kan det hvis du vil). Du får så en ny time (for meg tok dette et par ukers tid) for å få utlevert pillene som skal stoppe utviklingen. Du tar disse pillene og går hjem. To dager senere skal du inn for å sette inn piller i skjeden som skal sette i gang selve aborten og tømme livmoren. Jeg måtte sette inn disse pillene selv, så det trenger du ikke tenke på. Du ligger så på sykehuset noen timer. Du får smertestillende fordi det kan bli sterke smerter. Du får dra hjem tidlig på ettermiddagen.

Spør hvis du har flere spørsmål.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...