Nøtter Skrevet 25. januar 2009 #1 Skrevet 25. januar 2009 Jeg har hørt at det er mulig å blande litt ekstra mme i melken når vektøkningen ikke er tilfredsstillende.Noen som har erfaring med dette? Hvor mye ekstra har man i så fall i melken uten at det blir forstoppelse?
zombie2be Skrevet 25. januar 2009 #2 Skrevet 25. januar 2009 heia:) ja, det har jeg også hørt! men tror d kommer litt an på situasjonen. lillegutten min la på seg litt lite da han var 4,5 mnd gammel, men da fikk jeg beskjed om å begynne med introduksjon av grøt, istedenfor å piffe opp melka. hs mente det var nedre fordi det er mye mer næring i grøt, enn melk uansett. men som sagt så kommer d nok an på situasjonen, altså hvor gammel babyen er. hvor gammen el din lille? og vet du at den legger på seg for lite?
Nøtter Skrevet 25. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 25. januar 2009 Han er 14 uker på tirsdag og veier nå 5,1 kg.Fødselsvekt på 2,5 kg - dysmaturt barn.På 3 månederskontrollen syntes helsesøster han for lite på seg - 150 gram i uka.Noe jeg egentlig syntes er veldig bra! Det har resultert i at jeg har begynt å mate han på natta igjen.Må vekke han.Egentlig hadde det vært deilig å sove natta gjennom...Derfor lurte jeg vel egentlig på om det var mulig å trikse litt på dagtid for å sikre optimal vektøkning!
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2009 #4 Skrevet 25. januar 2009 3,5 mnd nå altså ikke verst!! skjønner utrolig godt hva du mener, nettene er hellige... tja, sikkert mange som er uenige med meg, men du kunne kanskje gitt velling på flase et par ganger om dagen? altså du kan se om de selger det i butikken (jeg fant ikke, men snubla over d i danmark) eller blande i grøtpulver, viktig at det ikke blir for tykt(4mnds maisgrøt kan anbefales). og du bør nok kjøpe de flaskesmokkene som er beregnet for velling, slik at hullet ikke tetter seg.
zombie2be Skrevet 25. januar 2009 #5 Skrevet 25. januar 2009 oops, der trykka jeg på anonym knappen, d varke vitsen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå