Gå til innhold

amme mest på dagen. spiser de mindre om natta da?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er usikker jeg altså, synes jeg ammer masse om dagen pluss har begynt med grøt nå, men hun våkner minst like ofte som før. Hun er 5 mnd og 1 uke.

Skrevet

mange ganger spiser hun om natta da?

her vil ikke mini sove etter 2 måltid som er rundt klokka 2 på natta..

Skrevet

oj, vil han ikke sove etter kl to? Er ikke noe synd i meg da, men er alltid kjedelig når ting utvikler seg i feil retning. Hun sovner ca 21, våkner ca halv to, halv fem, i natt også klokka halv sju, og halv ni. Før kunne hun våkne og spise bare litt ett par ganger, men nå synes jeg vi bruker lenger og lenger tid, og oftere også. Førstemann fikk en flaske mme på kveldstid, og kunne sove fra midnatt til klokka 9-10 neste dag! De har vel egentlig ikke behov for næring om natta når de er så gamle, eller 6 mnd, så er vel bare å prøve å kutte ned på nattspisinga på en eller annen måte. Hvor gammel er mini?

Skrevet

hun er helt fersk. 23 dager gammel :) så er hun førstemann også.. så vi sitter her med maaaaangeeee spørsmål hehe..

Skrevet

Jeg har erfart det motsatte.... jenta mi er 3 mnd nå. Da hun var 1-2 mnd holdt hun ofte 5-6timer i strekk på natta. Men så plutselig da hun var 2,5 mnd begynte hun å våkne annenhver time på natta for mat.

Jeg begynte å tenke mer over hvor ofte jeg ammet. Annenhver time på dagtid og nesten hver time mange kvelder.... Trodde også at hun da skulle spise seg opp til kvelden, men neida.... hun ble nok bare mer vant med å spise ofte, og dro med seg det til natta(dette er ihvertfall min konklusjon;))

Nå har jeg ammet mer regelmessig hver tredje time og hun har begynt å holde ca 4 timer igjen på natta.(i natt faktisk 6:D)

Når de får mat hele tiden så gidder de vel ikke å spise seg mette....?! Men venter vi til de er sultne så spiser de skikkelig....?!

Skrevet

veldig godt poeng. har tenkt på det samme faktisk. for hun spiste ikke like mye om natta før hun begynte å ville ha mer på dagen.

nå mistenker jeg kolikk.. for hun gråter som besatt på nettene i mange timer i strekk. så vi må vel ta det til etteretning nå..

Skrevet

Jeg ammer oftere på kveldene enn på dagtid. På dagtid går det ofte tre, og av og til fire, timer mellom hvert måltid, mens det på kveldene bare tar halvannen til to timer mellom måltidene. Småtten (som er 13 dager) får bare en pupp per måltid til vanlig, men på siste kveldsmåltid får han begge - og han får ligge litt lenger ved hvert bryst, slik at han tømmer dem skikkelig, og selv blir ordentlig "fylt opp" av den siste, feteste melka. Da trenger han ikke mat mellom ca midnatt og en gang mellom seks og åtte om morgenen.

Så min erfaring er at det funker å amme litt oftere på kveldstid... Men dette er sikkert like individuelt som det meste annet! :)

Skrevet

sånn var også min da hun var to uker.. så gikk det et par dager så forandret hun spise og døgnrytmen sin fullstendig..

må bare prøve å komme inn i den igjen.. er bare litt vanskelig når en mistenker kolikk :(

Skrevet

Ikke skrem meg da! :P

Neida, jeg vet at det er for tidlig å si noe om hvordan det vil bli fremover ennå. Men jeg er gledelig overrasket over å få såpass med søvn de første ukene uansett - sånn var det ikke med nummer en.

Kolikkspøkelset frykter vi jo alle, og jeg ser jo at snuppa di viser noen skumle tegn... Her gråt småtten i noen få minutter i går kveld uten at jeg skjønte hvorfor (vanligvis gråter han bare hvis han må vente på maten el.l.) - og jeg tenkte kolikk med en gang! Hehe... Er nok litt stressa på det der, ja.

Håper det viser seg at det er noe mer kortvarig tuppa di plages av, 1smule - eller at dere finner effektiv behandling dersom det er kolikk.

Skrevet

ikke meninga å skremme deg hehe :) det går nok bra :)

mini lar seg jo trøste. å når jeg har henne på brystet å vugger på henne så sovnet hun somregel. eller når vi går rundt med ho. som jeg har forstått det så lar ikke kolikkbarn seg trøste?

vet du hvor mye sukkervann de kan få om dagen? vet det er 2ml om ganga. det er vel det som er grensa for det døgnet også kansje?

mi tante masserer visst bebyer med kolikk.. kansje hun kan ta en titt på lillejenta mi..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...