Gå til innhold

Vi skal flytte til Fredrikstad, og er virkelig helt grønn på dette.. Kan noen hjelpe med hvordan gå fram osv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Okei:))

da har du kanskje noen bra barnehager i området der å anbefale, hvis du har barn?

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg vil anbefale Begby på østsiden. Barnevennlig. 3 barnehager der. Nyåpnet Do Re Mi bhg hvor tulla mi går og det er utrolig bra! Jeg har ikke lappen, men det går busser hele tiden. 5 min med buss til byen. Begby er meget populært for barnefamilier og det er flotte turterrenger 5 min unna. Det er et kjøpesenter her med en stor Meny-butikk, Nille, et par klesbustikker, frisør, blomserforretning og narvesen. Og som sagt er det bare 5 min til sentrum med et digert kjøpesenter og gågata som er full av butikker, samt brygga med restauranter og utesteder;)

Sjekk det ut. Må igjen anbefale Do Re Mi barnehage. Masse sang og musikk og myyye forming. Barna elsker å være der for de kjeder seg ikke og personalet er helt topp. Har selv jobbet i andre bhg i Fredrikstad og det er stoooor forskjell på kvaliteten. Sjekk det nøye;)

Lykke til;)

Skrevet

Kjempefint at dere er så snille å kommer med innspill, setter kjempestor pris på det! :)

Skal sjekke ut litt om Begby da!

Hvordan er leiemarkedet i området?

Skrevet

sett litt der, er ihvertfall mye billigere enn her vi bor nå:)

tenker vi får legge ut en annonse, men syns 500 kr var litt dyrt da :/

Annonse

Skrevet

Henger meg på forrige innlegger og reklamerer for Begby.

5 min med buss til sentrum.

15 min gange til Gamlebyen, en av de flotteste turistattraksjonene i Norge.

Lange lysløyper i skogen.

Flott barne og ungdomsskole.

God barnehagedekning, og vi har Do Re Mi barnehage, som er et veldig godt barnehage tilbud.

osv osv osv .....har ellers sansen for Ambjørnerød og enkelte plasser på Trosvik. Ville holdt meg unna Gressvik, Rolvsøy og Kråkerøy, av ulike årsaker;)

Skrevet

Jeg vil fraråde deg gressvik og lisleby. Jeg tenker litt annerledes enn deg ang dette med å finne gode barnehager osv... Er det ikke viktigere at skolen barnet ditt sogner til er en god skole? Det er ikke fritt skolevalg i fredrikstad. Derimot kan du velge fritt blandt barnehager, så fremt du får plass da...

Jeg bor på Rolvsøy selv, og er MEGET fornøyd med nærmiljøet. Her går det buss til byen hvert kvarter, men du blir egentlig veldig uahengig av byen, da det er et stort handelsomeråde 10 min gange unna, hvor du får kjøpt ALT du trenger. Samtidig har du fredrikstadmarka og idylliske omgivelser veldig nært. Rekusted skole er også en veldig bra skole.

Utsiktene for å få kjøpt hus her er ganske gode. Du finner et veldig dyrt strøk nær skolen, men dersom du ikke har all verden å rutte med finnes det et eldre støk med billigere hus. Dette er under utskifting og det begynner å bli veldig mye barn også der nå.

Ellers er Kjølberg skole en god skole. Den ligger på sellebakk.

Skrevet

Takk for innspill.

Grunnen til at vi ikke tar skole med i betraktningene, er fordi vi skal leie det første året for å bli kjent med plassen og evt se oss ut en plass vi vil kjøpe. :)

men skjønner hva du mener.

Nå har vi sett litt på bhg, og tror vi skal søke i området Begby og/eller Sellebakk.

Skrevet

begby og do re mi er flott for barnefamilier;) Ikke gressvik og lisleby. Sellbakk blir kalt for sellbakkistan, fordi at det i den nedre delen av stedet bare bor utlendinger. Alle andre flytter derfra, så anbefaler deg oversiden av riksveien. Men Begby er nr 1 her også:)

Skrevet

Ok hehe.:) kjekt å vite ;-)

men denne Do Re Mi- menneskene der er ikke litt "sær" ? eller skal jeg si spesiell? spøre bare for jeg syns det kunne virke litt sånn på hjemmesiden deres.

No affence;)

Skrevet

ikke i det hele tatt;) Har bare møtt sosiale, blide mennesker som vil alt godt for barnet mitt. Jeg er veldig nøye på det selv, at de som skal passe på barnet mitt så mange timer hver dag, ikke skal være sære. Har bare godord om alle der;)

Skrevet

det er jo bra:)

men er det veldig "strengt" det opplegget deres da? vi har satt den på 2.ønske:P

Shit, nå har vi sendt bhg-søknaden ;)

Denne Begbyenga bhg- vet du hvordan den er?

leste at barna spiser etter tur på kjøkkenet så de ikke trenger så mye stoler som tar gulvplass..syns det hørtes litt rart ut..?

Annonse

Skrevet

Jeg har jobba i flere bhg`er og ingen kan måle seg med do re mi. Strengt opplegg?? Hva mener du?

I do re mi får barna være barn. De leker, synger, maler, tegner, har skuespill, Norges beste musikkpedagog, og all fritid de ønsker til bare å være barn. Det er et gedigent kjøkken mellom avdelingene hvor barna over 2 år sitter rundt et stort langbord og spiser hver dag. Det er egen kokk der som lager varmmat 3 ganger i uka. De får frukt 2 ganger daglig. Bestyrerne der borte er supre med pedagogisk utdannelse og laaaang erfaring. Den beste bhgèn jeg har vært borti hittil. I fredrikstad går do re mi for å være den beste bhg med tanke på opplegg og personale. Barn som går i do re mi bhg`er viser seg å ha et høyere snitt på skolen. Begbyenga kan ikke måle seg. Mange som mener det samme som meg. Men du må jo følge magefølelsen din.. I tillegg er do re mi helt nytt. Alt er tilrettelagt og standarden er høy.

Skrevet

Virker som om du allerede har bestemt deg, men personlig ville jeg aldri flyttet til østsiden. :)

Kråkerøy og Hvaler er kjempeflotte steder! :)

Skrevet

Ok, hvorfor ikke østsiden da?

;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...