Gå til innhold

Spiser datteren min for lite, eller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gir mest flaske, ammer stort sett kun om natten.

I gårkveld og idag har hun spist som dette:

Flaske med mme klokken 23.30 (90ml) pupp klokken 00.30, klokken 5, klokken 7 og klokken 09.30 på morgenen.

Jeg vet jeg har lite melk, så tror ikke det er allverden hun får i seg fra puppen.

10.15 - 65 ml mme

12.30 - 80 ml mme

14.30 - 85 ml mme

17.30 - 105 ml mme

18.15 - 90 ml mme

klokken 20 fikk hun litt pupp

Nå sover hun, men våkner sikkert snart å er sulten. Kan vell regne med hun spiser ca 100 ml.

Er dette for lite eller?

Hun er 1 mnd gammel å veier litt over 5 kg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke det hørtes lite ut. Så lenge hun er fornøyd og ikke virker utilpass, synes jeg ikke du skal bekymre deg.

Skrevet

15% av kroppsvekta er ca det barnet ditt trneger i døgnet, så da kan vi jo regne litt.

15% av 5kg= 750 ml.

du kan jo regne ut hva hun får i seg, men det viktigste er som hu ovenfor sier at snuppa er fornøyd:) og man ser d fort på vekta om det er for lite. så er d jo forskjell på ungane! min sønn drakk ikke veldig mye frem til han var 4mnd, etter d måtte vi begynne me grøt for han ble aldri mett!

Skrevet

Min på 14 uker spsier bare litt mer enn henne :) Han vokser og legger på seg! 5 kg han også !

Skrevet

Jenta mi spiste mindre enn det på samme alder, hun spiste rundt 11% av egen vekt, men lå fint på kurven sin. Om du er usikker på om barnet får i seg nok mat bør du veie jevnlig, til du slapper av:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...