Lykkelig smil Skrevet 24. januar 2009 #1 Skrevet 24. januar 2009 Vi har fått ei jente med hofteleddsdysplasi. Startet å bruke pute denne uka? Noen flere med erfaring fra dette? Akkurat nå føles 4 måneder med den puta VELDIG lenge
vik1 Skrevet 25. januar 2009 #2 Skrevet 25. januar 2009 Vi har også det. Eller hun er litt løs i ene hofta, så han som utførte UL ville at hun skulle begynne med pute for å være på den sikre siden. Ortopeden kunne ikke kjenne at det var noe galt med hofta, men skal prøve pute nå i første omgang i 6 uker. Hun lå i sete frem til 10 dager før termin og har ogsålitt skevstilling i ene foten. Denne er snart blitt helbra etter at vi har tøyd på den Hun er nå 5 uker.
Ugress Skrevet 25. januar 2009 #3 Skrevet 25. januar 2009 Hei Vi fikk pute til jenta vår før vi dro hjem fra sykehuset da hun var 3 dager gammel. Skal på kontroll til uken å da er hun nesten 3 mnd. Håper alt har ordnet seg da sånn at vi kan ta den av. Det har egentlig ikke vært noen store problemer med den, bortsett fra at hun sliter litt med å få opp luft. Det er visst vanlig siden de ikke får rørt like mye på seg. Også er det litt vanskelig i forhold til hva hun skal ha på seg når vi skal ut. Kan jo ikke ha noe mer under puta enn body og strømpebukse. Men det er veldig kjekt med en sånn posedress som bl.a. exit har. Den går utenpå puta.
MissKitty Skrevet 25. januar 2009 #4 Skrevet 25. januar 2009 Jeg skal på rutineundersøkelse med gutten min om dette om 4-6 uker, da han har en søster som har hatt det. Hun hadde frejkas pute i 4 mnd, og det gikk veldig greit, syns jeg. Det er jo heldigvis en veldig enkel behandlingsform i forhold til alternativene. Kan skjønne at det er litt strevsomt på vinterstid med dresser og greier. (Jenta mi var født på våren). Vi bygde opp madrassen i senga og vogna slik at hun slapp å ligge med hode i "nedoverbakke", ellers kan jeg ikke huske vi gjorde noen spesielle grep. Vi fikk også beskjed om ikke å løfte henne i det benet som hadde dysplasi. (Feks når du skal skifte bleie).
Itsrejk Skrevet 25. januar 2009 #5 Skrevet 25. januar 2009 MissKitty, der er du jo! Koselig å se deg her inne!
MissKitty Skrevet 25. januar 2009 #6 Skrevet 25. januar 2009 I like måte! Så du hadde vært på 3.trimester og etterlyst meg inn hit, se. Vi får starte vår egen tråd kanskje? Vi finner vel et emne som vi har til felles? Har du forresten noe dysplasi-baby? Siden det var seteleie, mener jeg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå