mamma24 Skrevet 24. januar 2009 #1 Skrevet 24. januar 2009 Etter eg hadde tatt ferdig hormonkuren,men ikkje kom meg til klinikken for å gjennomføre forsøket pga angst,fekk eg aldri mensen. og mensen har enda ikkje kommet.Har hatt symptomer på graviditet og trudde hormonene hadde gjort underverker så eg hadde vert heldig å blitt gravid på den naturlige måten. Men den gang ei... Kom meg til legevakten i dag etter kraftige smerter i magen. Legen undersøkte meg og tok ein gynekologisk undersøkelse på meg.Men de kunne konstatere EGGLEDERBETENNELSE!!! :( akkurat det eg ikkje trengte. er livredd for at begge egglederne mine blir ubrukelige no. Har jo ein tett fra før.... Er så skuffa og lei meg. Har gitt opp alt. Kan bare sjå langt etter ein baby. Det eg ikkje skjønner etter eg har lest litt på nettet er kordan eg har fått det.. står jo at den vanligste måten å få det er gjennom klamydia.. det står også at legen skal ta blodprøve for å konstatere at det er egglederbetennelse. Ho gjorde ingenting sånt.. No går eg på 2 forskjellige medisiner for å forhåpentligvis bli kvitt dette drite,blir skitdårlig av de... Og no veit eg at det ikkje eg svangerskaps plager ( Tenk om eg aldri kan få barn no da! var jo lite håp i fra før,men no er det jo lite lys i tunnellen.. Er visst noken som skal få alt...
lene80 ¤ruger på 2 egg¤ Skrevet 24. januar 2009 #2 Skrevet 24. januar 2009 Hei mamma24! Jeg hadde egglederbetennelse for noen år siden, fant det ut etter utallige graviditetstester og et legebesøk etter uteblitt mensen.husker ikke om jeg tok blodprøver, men tok crp et lite stikk i fingeren, en slags blodprøve som viser betennelse i kroppen..mine eggledere ble dessverre tette, etter en exu par mnd etter måtte den ene fjernes, og de ville ta den andre da de så denne var vannfylt, men fikk snakket de fra det. Men fant ut i går at jeg nå gravid etter 2 ivf forsøk ,så det er håp skjønner du :-)) Heldigvis gjør ikke egglederbetennelse noe med eggstokkene og de er jo de viktigste for å få barn. Håper du klarer å slappe av og tenke fremover, skjønner det er tongt. Men alle tog er langt fra gådd :-)) Lykke til videre
mamma24 Skrevet 24. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 24. januar 2009 Min største frykt er at eg må fjerne egglederne mine. Gjør ikkje egglederbetennelse noke med egglederne? Trudde det var fare for at de blir tette da... Har jo allerede ein tett. Trur kanskje det er lurest at eg ringer legen igjen på mandag og forhører meg. Eg har fått støtte til3 ivf forsøk,problemet er at eg ikkje greier å gjennomføre det pga min psykiske helse. Derfor eg ser litt svart på det no.... Men tusen takk for svar. Godt at det finnes ei sånn side.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå